חרדים ביריד תעסוקה. ארכיון
חרדים ביריד תעסוקה. ארכיוןפלאש 90

הממשלה אישרה הבוקר את ההחלטה לפיה שבעה אחוזים מהמשרות בשירות הציבורי ייעודו לחרדים בלבד. ההצעה נועדה לעודד השתלבות חרדים במגזר הציבורי ולסייע להם להשתלב בשוק התעסוקה.

לדברי הנציגות החרדית בכנסת, אחוז החרדים במגזר הציבורי נמוך ביותר ואינו משקף את מספרם בכלל האוכלוסייה. רבים מהם התלוננו בשנים האחרונות כי אינם מצליחים להתקבל לעבודות במגזר הציבורי וכי הופלו על רקע היותם חרדים.

לאחר ההחלטה בירך שר הפנים, אריה דרעי על אישורה. "אני מאושר. הבטחתי זאת במערכת הבחירות והנה זה מקוים. עשינו היום מהלך היסטורי בממשלה ואישרנו החלטה דרמטית שתשפיע על חייהם של אלפי אקדמאים חרדים שעד היום התקשו להשתלב בשוק העבודה. מעתה יהיה להם קל יותר וזה יהיה טוב להם וטוב למשק הישראלי".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי החלטה זו מתקבלת לאחר מאמצים ופעילות ענפה של יוזם חוק 'ייצוג הולם' והנציגות החרדית כדי להביא סוף לאפליה. "מהיום עובד/עובדת חרדים כבר לא יהיו בתחתית הרשימה, פעולה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פעולות מול נציבות המדינה להפסקת הקיפוח ולאפשר לעובדים חרדים לקבל את הזכויות המגיעות להם ואת חלקם היחסי בין עובדי המדינה והמגזר הציבורי", אמר.

השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, בירכה את החלטת הממשלה ואמרה: "על שוויון לא מדברים, אלא פועלים להבטיח אותו ואם באמת רוצים שוויון, צריך לעגן אותו. השריונים לאוכלוסיות מוחלשות הם בדיוק העוגנים מחוללי השוויון. אי אפשר לדבר כל הזמן על חשיבות השתלבות החרדים בחברה ובכלכלה בלי ליצור תשתיות לכך".

"מדובר במהפכה של ממש שתחייב את משרדי הממשלה לפעול באופן אקטיבי לייצוג הולם לחברה החרדית בשירות הציבורי. ייצוג שיש בו כדי לחולל שינוי ולהשפיע על מעמדם החברתי והכלכלי של חרדים בחברה ובשוק העבודה. החלטה שתביא לצמצום אי השיוויון, להקטנת פערים ולשילובם של חרדים בהוויה הישראלית", הוסיפה.