רבני חב"ד בניחום אבלים
רבני חב"ד בניחום אבליםצילום: משה גולדשטיין

הפתעה לקראת סיום ה'שבעה': למרות המתיחות ההיסטורית בין הליטאים לחסידות חב"ד, משלחת מיוחדת של בית דין רבני חב"ד הגיעו אמש לנחם את בני הרב שטיינמן זצ"ל.

מדובר בין היתר ברב ירוסלבסקי, הרב גוראריה והרב הבלין, ומזכ"ל אגודת חב"ד אריאל למברג. הרבנים התקבלו בכבוד רב על ידי בני הבית.

הרב קובי רוזנשטיין, נאמן בית הרב, קיבל את הרבנים בחצר הבית ודאג לפנות את המוני המנחמים שגדשו את הבית, ולהשאיר רק רבנים אורחים ובני משפחה, בכדי שרבני חב"ד יוכלו להתקבל כראוי.

בין רבני חב"ד ובין בני הרב שטיינמן התפתחה שיחה על תורת חב"ד. במהלך השיחה הפתיע בנו בכורו של הרב שטיינמן וסיפר שהוא חניך מוסדות חב"ד. "אבי שלח אותי ללמוד בבית ספר חב"ד בכפר סבא. הרב שלי היה הרב זילברשטרום הי"ד שנהרג לאחר מכן בפיגוע בבית הספר למלאכה", סיפר.

עוד הוסיף כי בית אביו היה מוקד תוסס לרישום ילדי העולים לבית ספר חב"ד. "בחורי הישיבה בכפר חב"ד שהגיעו לעשות פעילות רישום לבית הספר החבדי בכפר סבא ביקשו ללון בישיבה של אבי אך אבא עמד על כך שבחורי חב"ד יתארחו אצלנו בבית וכך הפך ביתנו למוקד רישום לבית ספר חבד כפר סבא...", סיפר.

הרבנים ציינו בפני הבנים את הזכות הגדולה של אביהם בהשכנת שלום בבחינת 'תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם'.

יחד עם חברי בית הדין הגיע לנחם גם פרופסור סורקין חסיד חב"ד שטיפל ברב שטיינמן במסירות והתקבל על ידי בני הבית בהתרגשות רבה.