המשטרה בבית השרמנים
המשטרה בבית השרמניםרויטרס

המיליארדר היהודי-קנדי בארי שרמן ורעייתו האני, שנמצאו מתים בביתם בשבת, מתו כתוצאה מחנק שנגרם מקשירה סביב הצוואר, כך מסרה משטרת טורונטו.

על פי הדיווחים, חקירת מותם של בני הזוג הועברה לידי בלשי מחלק חקירות הרצח.

מניסוח הודעת המשטרה נדמה שהסבירות ששני בני הזוג נרצחו עלתה במידת מה. ואולם, עדיין ניתן ליישב אותה עם כך שאחד מבני הזוג רצח תחילה את השני ואז התאבד.

בני הזוג נמצאו מתים לאחר שהמשטרה נענתה לקריאה להגיע לדירתם בשעות הצהריים ביום שישי האחרון. המשטרה אמרה שמקרי המוות "חשודים" וציינה כי לא נמצאו סימנים לפריצה לביתם של בני הזוג.

בפרסומים הראשונים לאחר המקרה נטען כי מדובר ברצח והתאבדות, אך ארבעת בניהם של בני הזוג זעמו על כך.

הבנים מסרו בהודעה מטעמם כי "הורינו חלקו ביניהם רוח של התלהבות מהחיים ומסירות למשפחתם ולקהילתם – דברים לחלוטין שאינם מסתדרים עם השמועות המופצות בתקשורת, למרבה הצער, לגבי נסיבות מותם".

הם הוסיפו, "אנו המומים ורואים חוסר אחריות בכך שעל פי הדיווחים, מקורות משטרתיים דנו עם התקשורת בתאוריה שבני המשפחה, החברים והקולגות לא מאמינים באמיתותה".

שרמן בן ה-75 הקים את יצרנית התרופות הגנריות אפוטקס ונחשב למספר 15 ברשימת הקנדים העשירים ביותר, עם הון המוערך ביותר מ-3.5 מיליארד דולר אמריקני. בני הזוג שרמן היו נדבנים גדולים מאוד. הם תרמו עשרות מיליונים למגבית היהודית וגייסו כספים עבור ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו.

גופותיהם נמצאו על ידי סוכנת נדל"ן שסייעה להם למכור את ביתם. היא נכנסה לבית עם מפתח שקיבלה מהם.