זוכי הפרס, הערב
זוכי הפרס, הערבצילום: המרכז למורשת בגין

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל נשאה דברים הערב (שני) במרכז מורשת בגין וקראה לשינוי השיח המתנהל כיום בישראל.

"יש להפסיק את השיח החולק של הם ואנחנו. להפסיק לחפש את מה לא בסדר. יש לנו מדינה לתפארת. יש מה לשפר ובמה לטפל. יש חסכים ויש עיוותים. את הכל ניתן לתקן בדרכי נועם. זה תפקידנו. ביחד אני מאמינה שאנחנו גם נצליח לקדם זאת", דברי גמליאל בטקס הענקת פרס בגין לשנת תשע"ח.

מרכז מורשת מנחם בגין מעניק מדי שנה את "פרס בגין" כאות הכרה או הוקרה במעשה מיוחד, תרומה או הישג למען עם ישראל ו/או מדינת ישראל, על ידי יחיד או קבוצה. וועדה ציבורית מיוחדת בראשות שר המשפטים לשעבר משה ניסים בחרה את הזוכים כשהערב בטקס מיוחד הוענק הפרס לזוכים לשנת תשע"ח.

2 זוכי הפרס הינם יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב מלקולם הונליין ונגיד אוניברסיטת אריאל, השר לשעבר יגאל כהן-אורגד.

מלקולם הונליין אמר באירוע, "זהו כבוד יקר ומיוחד בעבורי. ראש הממשלה בגין, מרכז בגין והפרס בשמו, מסמלים את המסורת הגדולה של עמנו, את נחישותנו להתגבר על אתגרים ולחיות בשלום עם כל הסובבים אותנו. בתקופה שבה רבים כל כך שואלים על עוצמת הקשר והברית שיש בין הקהילה היהודית בצפון אמריקה למדינת ישראל, אני שמח לקבל את הכבוד הזה כאות המסמל כי הקשרים הללו נותרו חזקים, ושהקהילות היהודיות בארה"ב ובעולם עומדים יחד עם ישראל, כמשפחה אחת".

השר לשעבר ונגיד אוניברסיטת אריאל יגאל כהן אורגד התייחס לקשיים והדרך הארוכה בהקמת המכללה באריאל והודה על ההחלטה להעניק לו את הפרס.

ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב התייחס לשני הזוכים ואמר כי "השנה מוענק פרס בגין לשני אישים. יגאל כהן אורגד הוא ביתר"י אמיתי . ראש בית"ר אמר כי מן הדין שיבוא יום, בו כל יהודי, שירצה להביע את ההוקרה העליונה ליושר אנושי, לנימוס ולכבוד, לא יגיד כמו עתה: זהו ג'נטלמן אמיתי- אלא יאמר זהו ביתר"י אמיתי. חייו של יגאל, דרכו הפוליטית אפילו משפחתו עוצבו ורוקעו בבית"ר. חייו היו שרות מתמיד של האידאל הביתר"י. במיוחד הרשים אותנו הפרק בו לאחר פרישתך מהחיים הפוליטיים הקדשת את מיטב מרצך ואונך להקמת אוניברסיטה ציונית, המקפידה על מצוינות אקדמית באריאל שבשומרון. בהגיעך לגבורות יגאל שא ברכה להמשך שיגשוג והצלחה של מפעל חייך".

"מלקולם הונליין, אנחנו מכירים את דעותיך ואת עמדותיך השונות שלעיתים אינן דומות לדעות האחרות בקרב הקבוצות השונות. יחד עם זאת אתה מוביל את הקבוצות השונות המיוצגות סביב השולחן של ועידת הנשיאים באופן כל כך מבריק. עם תחושת ההגינות והפלורליזם, החמלה שלך, אבל גם המנהיגות החזקה שלך, אתה המנהיג המושלם לארגון כה מגוון. אתה מעורר השראה וזוכה לכבוד והערצה מכל עמיתך. ברור לכל מי שפוגש אותך כנציג הארגונים כי השגשוג של העם היהודי ומדינת ישראל הוא בראש סדר העדיפויות שלכם. גם בישראל וגם בתפוצות, אנחנו צריכים עוד מנהיגים כמוך".

באירוע השתתפו גם שר הבטחון לשעבר משה ארנס, שר המשפטים והאוצר לשעבר משה ניסים וסגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן, משפחת בגין ואישי ציבור נוספים.