הזקן והים
הזקן והיםצילום: יחצ

אחרי ההצלחה הגדולה של "ירמה לאור ירח" שזכתה הן לשבחי המבקרים והן לתגובות נלהבות מהקהל, ממשיכים יוצרי "תיאטרון אלעד", התיאטרון של אילת וחבל אילות לנסות להרחיב את גבולות היצירה התיאטרונית, בפרשנות מקורית ורעננה לסיפור המוכר של "הזקן והים".

"הזקן והים" בבימויו של שי פיטובסקי, היא יצירה מוסיקלית רב חושית, שבה הקהל הוא השחקן המרכזי.

הצופה, שעיניו מכוסות מקבל למעשה את חומרי הגלם של הסיפור באמצעות טקסט, מוזיקה חיה ואווירה מיוחדת שעוטפת אותו מכל צדדיו ומוציאה אותו לחוויה מסעירה עם הזקן אל הים, במסע הגדול ביותר של חייו. הקולות מקיפים אותו 360 מעלות, הוא נמצא בין הגלים, בסירה, בכוכבים, בנמל, נוגע בדג הגדול וחש את נשימותיו של הזקן. זהו בעצם "קונצרט תיאטרלי בעיניים מכוסות".

בתפקיד הראשי משחק גסאן עבאס (תיאטרון הבימה, תיאטרון חיפה, תיאטרון הקאמרי, התיאטרון העממי, תיאטרון בית ליסין ועוד). את ההצגה מלווה הצ'לנית נויה כהן, למוזיקה מקורית שכתב אלברטו שוורץ.

"הזקן והים", היצירה העל זמנית והבולטת ביותר של המינגוויי, מתארת את סיפורו של דייג קובני, חסר מזל, שלעת זקנה נאלץ לעמוד בפני מבחן החיים הגדול ביותר שלו – מאבק עיקש ומייסר כנגד דג-חרב, הרחק במימיו של זרם הגולף. סיפור קטן אך גדול על, אהבה, חברות, מאבק, אחיזה ושחרור.

התיאטרון מורכב מקבוצה של שחקנים מהבימה והקאמרי שעזבו קריירות מצליחות ועברו להתגורר בדרום שחבריו ירדו דרומה מתוך שליחות ואמונה שיצירה תיאטרונית, איכותית צריכה להתקיים בכל הארץ במידה שווה וכמו כן כדי למצוא שפה תיאטרונית ייחודית שנובעת מתוך העבודה בחבל ארץ מרוחק כל כך מהמרכז ההומה.