אילוסטרציה
אילוסטרציהThinkstock

אישה חרדית בת 42, תושבת שכונת מאה שערים בירושלים, ילדה בבית החולים הדסה עין כרם את התינוק ה-20 שלה.

התינוק ה-20 נולד בלידתה ה-19 במספר, שכן בין הילדים של האישה ישנו גם זוג תאומים.

מדובר בשיא ישראלי, שנחשב למאורע נדיר גם ברמה העולמית. מבית החולים נמסר כי התינוק נולד בלידה טבעית ורגילה, בלי קשיים או סיבוכים.

"הגעתי למשמרת בחדרי הלידה, ועם כניסתי לחדרה של היולדת, דווח לי שזוהי לידתה ה-19", מספרת המיילדת עליזה אלטמרק. "כמיילדת עליי להבין כמובן מי היולדת הנמצאת מולי, למי אני מסייעת בלידה.

''הקשר איתה מאוד חשוב. לכן התחלתי להעמיק בהיכרות איתה ובלידות הקודמות שעברה, בדקתי איתה באילו משקלים נולדו ילדיה, מהו המשקל המשוער בלידה הנוכחית, והיה לי חשוב להבין ממנה אם יש צורך כלשהו או רצון מיוחד לקראת הלידה עצמה, אם היא זקוקה לסיוע מכל סוג. היא מצידה הייתה רגועה ונינוחה".

הלידה של היולדת התקדמה כאשר עליזה לא עזבה את חדרה. "בשלבים הראשונים היא התפלאה שהלידה לא מתקדמת מהר כמו לידותיה הקודמות", מספרת עליזה בחיוך, "אבל הרגעתי אותה והסברתי שהתהליך יכול להשתנות בין לידה ללידה, והבטחתי לה שיהיה בסדר.

המיילדת עליזה אלטמרק
המיילדת עליזה אלטמרקצילום: דוברות הדסה

''באמת כך היה, לאחר התחלה מעט איטית התקדמה הלידה במהירות כשאני תומכת בכל שלביה ביולדת ובתוך כמה שעות הסתיימה בבכי מרגש ועדין של התינוק הטרי. האמא מאוד התרגשה כאשר התינוק הועבר אל זרועותיה, מה שמראה שזו אותה אהבה ואותה ההתרגשות עם כל ילד שנולד ולא משנה כמה ילדים כבר יש בבית״.

מחלקת היולדות בהדסה, מורגלת במספרי לידות מרובים של נשים אך הפעם באמת מדובר בשיא עליו לא שמעו בבית החולים. "אני מיילדת בהדסה כמעט שמונה שנים, ועד כה פגשתי יולדות שהייתה זו להן הלידה ה-13, לא מעבר לכך", אמרה המיילדת.

''אבל האמת שבחדר הלידה זה לא משנה את היחס המיוחד שמקבלת היולדת מהמיילדת. מבחינת כולנו הגישה היא זהה: כל מה שחשוב לנו זה לתמוך ולהיות שם עבורה, לסייע בתהליך ושהלידה – לא משנה מה מספרה, תעבור כחווייה נעימה, בבטחה ובשלום", הוסיפה.

פרופ׳ שמחה יגל, מנהל המערך לנשים ויולדות בהדסה הדגיש כי בעולם מוכרים מספרים גדולים יותר של לידות לאישה אחת, וישנם מחקרים מרתקים בנושא, אך לא שמע על דיווח של מספר גבוה יותר בשנים האחרונות בישראל.