סוכן FBI
סוכן FBIצילום: istock

בית המשפט המחוזי במנהטן גזר היום (רביעי) חמש שנות מאסר על חואן תומפסון, בן 32 ממדינת מיזורי, שנעצר בחודש מארס בסנט לואיס בחשד כי איים על מוסדות יהודיים שונים בארה"ב בהטמנת פצצות.

תומפסון הודה בבית המשפט כי התקשר ליותר מ-12 מוסדות יהודיים, כחלק ממזימת נקמה בבת זוגו לשעבר, על כך שעזבה אותו. הוא השתמש בפרטיה כששיגר את האיומים.

תומפסון היה עיתונאי שמאלן. הוא רצה לגרום לרשויות לעצור את חברתו לשעבר, פרנססקה רוסי ולשם כך הקליט איומים והשמיע אותם בטלפון למוסדות יהודיים.

הוא גם שלח מיילים שבהם נקב בשם של עצמו כחשוד באיומים על מוסדות יהודיים – אך קיווה לגרום לרשויות לחשוב שהמיילים נשלחו ע"י רוסי, במטרה לסבך אותו.

רוסי אמרה בבית המשפט כי תומפסון ביצע "טרור ביתי במובן המילולי. חואן הקדיש יותר משנה שלמה להרס חיי. הוא הציג אותי כאנטישמית, גזענית, שיכורה, זונה, סוחרת סמים, אדם שעוסק בפורנוגרפיית ילדים וסוחרת נשק".

תומפסון כתב בעבר באתר השמאל The Intercept אך פוטר משם לאחר שהתברר כי הוא בדה מלבו סיפורים עתונאיים. עוד דווח כי הוא הזדהה כתומך של ברני סנדרס, המועמד הסוציאליסטי שהתמודד מול הילארי קלינטון בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית.