גליוטינה ו-BDS בהפגנה בת"א
גליוטינה ו-BDS בהפגנה בת"אצילום: ישי פרידמן, מקור ראשון

מאות אנשי שמאל הפגינו הערב (מוצאי שבת) בשדרות רוטשילד שבתל אביב נגד השחיתות.

זהו השבוע הרביעי ברציפות להפגנות בתל אביב, לאחר כשנה של הפגנות בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה.

לצד ההפגנה, התקבצו בכיכר הבימה גם קבוצת תומכי BDS שנשאו שלטים. מפגין שנשא מיצג של גיליוטינה עורר סערה, ובליכוד טענו כי מדובר בהסתה לרצח ראש הממשלה.

"הגיליוטינה הערב ברוטשילד היא הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו, בצד קריאות גנאי נגד הציונות", נמסר מהליכוד, "הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים".

בירושלים נערכה הפגנה שאותה אירגן ד"ר יועז הנדל - שם את הנאום המרכזי נשא הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה יעלון.

חבר הכנסת לשעבר פרופ' אריה אלדד אמר בהפגנה "אני רוצה לשאול את כל אלו שקוראים לנו 'אידיוטים שימושיים', אולי דווקא אנשי הימין הנרתמים בכל כוחם להגן על נתניהו עד כלות, יגרמו לכך שבבחירות הבאות יתמודד ליכוד עם כתם שחיתות כבד עליו?

שחיתות שלטונית עלולה להיות איום קיומי. וההוכחה -מקרה אריאל שרון. הימין ידע שהוא מושחת אבל מחא לו כפיים כל עוד הקים התנחלויות. כשנלכד בשחיתותו והלך לספין האדיר של ההתנתקות כדי להוריד מעל גבו את התקשורת והפרקליטות - כבר היה מאוחר מדי לימין לעצור אותו. הלקח שלי היה- לעולם לא להשלים עם שחיתות שלטונית גם כשהשליט הוא 'ימני'"?.

יו"ר סיעת "כולנו" ח"כ רועי פולקמן אמר בהפגנה בירושלים, "הגעתי הערב כי שמירה על שלטון החוק לא נמצאת בחזקת השמאל. זה לא דיון פוליטי אלא דיון עקרוני. יש לי הרבה סיבות להיות גאה בממשלה שאני נמצא בה ובמהפכה החברתית שאנחנו מובילים, עדיין מותר לנו להגיד שיש לנו בעיה עם סדר יום שעושה דה לגיטימציה לשומרי החוק. זה לא אומר שאני נגד סדר היום של הממשלה בטח לא במובן הלאומי, אבל להשתיק את הביקורת הזאת, זה לא במקום״

בעיני הקולות שעולים ממחנה השמאל לא פחות חמורים וחורצים מראש את גורלם של חשודים וכך מבטלים את חזקת החפות, שהוא ערך בסיסי. מופעלים לחצים בלתי לגיטימיים על שומרי סף שעלולים לפגוע בהליך משפטי תקין, והכל ממניעים פוליטיים".

הרב יובל שרלו אמר "בשבוע שבו אנחנו מאשררים, כנגד העולם כולו, את היותה של ירושלים גרעין הקיום שלנו, באנו להזכיר לעצמנו כי נביאי ישראל לימדו אותנו שיסודה מהותה של ירושלים הוא" עיר הצדק קריה נאמנה". אנו מתכנסים בעד היותה של מדינת ישראל מקום שהחיים הציבוריים מתנהלים ביושרה, בשקיפות, ובביזור הכוח השלטוני, כדי להוות מגדלור לעצמנו ולעולם כולו".

הח"כים יהודה גליק ואורן חזן הודיעו כי לא יגיעו. כך גם סגן ראש עיריית ירושלים, מאיר תורג'מן, שהתכוון להשתתף אך נסוג.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פנתה לכל חברי הליכוד וקראה "לא לקחת חלק במצג השווא" של מארגני הפגנת השמאל, "שמנסים להכתים את תנועת הליכוד בשחיתות".

בליכוד הגיבו להפגנות נגד השחיתות בתל אביב ובירושלים, "הימין לא קונה את הבלוף. כולם מבינים שזו לא הפגנה נגד השחיתות אלא הפגנת לויין של השמאל ברוטשילד בחסות אלדד יניב ונוני מוזס שכל מטרתה להפיל את ממשלת הליכוד. מצביעי הימין לא מתרשמים מקומץ של נאיבים ואינטרסנטים שמשתפים פעולה עם השמאל והם לא יחזרו על הטעות של הפלת ממשלת ליכוד והבאת אסון אוסלו ג על מדינת ישראל".