הלפרין ואליהו. מתואששים
הלפרין ואליהו. מתואששיםעודד קרני, מנהלת הליגה

לא מוותרת על העונה. אחרי שהודחה ממפעל היורוקאפ האירופי, עוד לפני סיום שלב הבתים הראשון, הגיעה הערב (מוצאי שבת) האלופה הפועל ירושלים אל אולם עין שרה שבנהריה כשהיא יודעת כי הפסד נוסף יביא לשפל חדש וחמור ביותר בדמות הדחה מוקדמת ממפעל גביע המדינה בכדורסל.

הירושלמים הגיעו למשחק שמינית הגמר מול הקבוצה מנהריה כשהם ללא שלושה משחקניהם הזרים, אלן אומיץ', ריצ'רד האוול ואוסטין דיי שככל הנראה סיים את דרכו בקבוצה הירושלמית ובקרוב צפוי להשתחרר.

אמנם בליגת העל הירושלמים ניצחו במחזור האחרון, אך גם זה היה בקושי רב ובשניה האחרונה של המשחק, ובטח אל מול העובדה כי נהריה כבר הדיחה את הירושלמים העונה ממפעל גביע, בטורניר קדם העונה, גביע ווינר סל, הירושלמים הגיעו אל הצפון עם חשש כבד.

החשש התפוגג ככל שנקפו הדקות במשחק, כשנהריה המדורגת חמישית בליגה עם מאזן 5:5 לא הצליחה לעמוד מול ערב קליעה אדיר של הירושלמים שיוצאים מהאולם הצפוני עם חוויה טובה נוספת, לאחר שבעונה שעברה הצליחו להפוך פיגור 2:0 לניצחון ברבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל עם שני ניצחונות בחוץ על נהריה בדרך לאליפות.

הרבע הראשון נפתח בסערה מצידם של המארחים הצפוניים כשאלה כבר הובילו ביתרון דו ספרתי, עם 9:19. קפטן האדומים מהבירה, יותם הלפרין לקח את המושכות לידיים והוריד את האורחים לאחר 10 דקות של משחק בפיגור ארבע נקודות בלבד, עם 18:22.

הירושלמים המשיכו את המומנטום גם בפתיחת הרבע השני, ושלשה של קינזי, שבישרה את העתיד לקרות הפכה את התוצאה ליתרון אדום, עם 24:22. גם פסק זמן של מאמן נהריה, אריק אלפסי לא עצרה את ריצת הירושלמים שקלעו 20 נקודות בתוך 5 דקות.

מרגע זה הירושלמים לא הביטו עוד לאחור, ולהפסקה ירדה כשהיא מובילה בבטחה עם 47:36. הלפרין עם 18 הנקודות במחצית אחת.

ברבע השלישי שתי הקבוצות קלעו כמעט מכל מטווח והזדמנות, אבל הירושלמים היו יעילים הרבה יותר כשאלה עם מטווח אדיר מקשת השלוש נעצרו רק בסיום הרבע, ואל הרבע האחרון ירדו כשהם מובילים בתוצאה 73:58.

הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד, והירושלמים נקמו בצפוניים על ההדחה בטורניר קדם העונה, טורניר גביע ווינר סל, עם תבוסה בתוצאה 90:74. הירושלמים נושמים מעט אוויר אחרי שבועות קשים במיוחד.