הדברה
הדברהצילום: יח"צ

רגע אחר כך כנראה נזמין חברת הדברה כדי לוודא שהאורח הזה לא סימן לחברים שלו כמה כיף אצלנו בין פחי האשפה ושאריות המזון. הבעיה היא שיש אורחים נוספים שאנחנו לא ממש נהנים מחברתם אבל זה ממש לא אומר שאנחנו צריכים לפגוע בהם. בראש הרשימה ניצבת היונה, זו שלמדנו בילדותנו כמה היא זכה ויפה, וזו שעד היום מוכרת לנו כסמל השלום. מה עושים כשהיא מופיעה ולמה חשוב לטפל במטרד? התשובות לפניכם, וגם טיפ שיעזור לכם לפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

הסיכונים שכדאי לקחת בחשבון

בעוד אין ספק שהיונה היא סמל לשלום, אין גם ספק שהנוכחות שלה היא מטרד של ממש. אם אתם אוהבים להתעורר לצליליה כשהיא מתמקמת על אדן החלון אתם בהחלט מוזמנים לאפשר לה להישאר, אבל זו לא הבעיה הגדולה ביותר. הרחקת יונים היא צעד חשוב משום שהיונה משאירה אחריה לכלוך רב, מה שמוביל לריחות מרים ומאוד לא מזמינים בכל רחבי הבית. היא גם עשויה לחשוף את כל דיירי הבית (בעיקר את הפעוטות ואת הקשישים) למחלות שאתם לא רוצים לגלות מה הסימפטומים שלהן. גם כיני יונים הן לא חוויה מופלאה, ובקיצור – עדיף להרחיק את הבעיה ולא לתת לה לטפח את חיי המשפחה על המרזב שלכם, ועדיף לטפל במטרד מוקדם ככל האפשר.

הדברה
הדברהצילום: יח"צ

איך עושים את זה?

אחרי שהבנו למה חשוב להרחיק את היונים, הגיע הזמן להבין איך פותרים את הבעיה. בתור התחלה חשוב מאוד לזכור שאין צורך להדביר את היונים או להסב להן נזק, משום שהן באמת לא מזיקות כשהן רחוקות מהעין ומהלב. חברת הדברות היא עדיין הגורם האידאלי עבורכם, אבל במקום לרסס או לפזר רעל היא תסייע בבחירת פתרונות לצורך הרחקת המטרד מהבית. רשת איכותית וחזקה היא דרך טובה אחת, דוקרנים עמידים יהפכו את הסביבה למזמינה הרבה פחות ושתי השיטות הללו יעילות הרבה יותר מפתרונות אחרים שתמצאו בחנויות לתחזוקת הבית. כלומר, אתם יכולים בהחלט לרכוש דוקרני פלסטיק בעלות נמוכה ולהתקין אותם לבד, וגם דחליל או בובת ינשוף עשויים לספק פתרון, אבל הפתרונות הללו זמניים בלבד. כדי שהבעיה תיפתר באמת וכדי שהיונים ייעלמו לבלי שוב, רצוי להיעזר בגורם מקצועי שיבצע התקנה איכותית וגם יספק לכם אחריות מתאימה.