לב
לבצילום: ISTOCK

במרכז הרפואי שערי צדק בוצע בהצלחה טיפול ראשון מסוגו בארץ ובין הבודדים בעולם בהפרעת קצב חדרית קשה, במטופל אשר סובל גם ממחלת כלי דם קשה.

המטופל, בשנות החמישים לחייו, עם אוטם ישן בשריר הלב, פיתח הפרעות קצב מרובות ומסכנות חיים בעטיין הושתל לו בעבר קוצב דפיברילטור אשר פעל שוב ושוב ונתן לו שוקים חשמליים כואבים בעת הפרעות הקצב על מנת שאלה לא יסכנו את חייו.

פרופ' מיכאל גליקסון, מנהל מרכז הלב וד"ר משה רב אחא מהיחידה להפרעות קצב במרכז הרפואי, ביצעו (אבלציה) צריבה שדרשה במהלכה תמיכת משאבת לב מלאכותית, אך למטופל זה לא ניתן היה להחדיר את המשאבה דרך המפשעה שהיא הדרך המקובלת, בגלל מחלת כלי דם קשה ממנה סבל.

"מצבו של המטופל לא היה יציב בגלל הפרעות הקצב. לצורך המשך ביצוע הפעולה הוחדרה משאבת לב מלאכותית דרך עורק זרועו הימנית. דבר שאפשר לנו להשלים את הפעולה בהצלחה רבה", מסביר פרופ' גליקסון.

את השתלת משאבת הלב המלאכותית ביצעו ד"ר דני פינק, מנהל היחידה לכירורגיה חזה, ומנהל היחידה למחלות לב מבניות, ד"ר רפי וולף.

בשערי צדק מדווחים כי זוהי הפעם הראשונה בארץ ואחת הפעמים הבודדות בעולם, בה מבוצע טיפול בהפרעת קצב בשילוב החדרת משאבה מלאכותית דרך עורק הזרוע, במטופל מורכב כל כך.

לדברי פרופ' גליקסון, הניתוח הושלם בהצלחה ופתר את הפרעות קצב מהם סבל המטופל. "אלמלא השימוש בשילוב חדשני של אמצעים מתוחכמים ומיומנות יוצאת דופן של צוותים ממספר תחומי התמחות לא ניתן היה לתת לחולה מורכב זה את הטיפול המיטבי שיאריך את חייו", ציין פרופ' גליקסון.

המטופל הועבר להתאוששות במחלקה לטיפול נמרץ לב-חזה וצפוי להשתחרר בשבוע הקרוב.