'התאהבנו בערבים, להב"ה חילץ אותנו'

לחצו כאן כדי לסייע ולהיות שותפים למצווה גדולה בהמלצת הרב דב ליאור

בארגון להב"ה ממשיכים במסע ההסברה למאבק בהתבוללות.

סרטון חדש שהארגון מפרסם, מבוסס על מקרים אמיתיים בהם טיפל הארגון לאחרונה. בסרטון מובאים סיפוריהן של בת שירות, חרדית, נערה צעירה ובחורה חילונית שהכירו ערבים ונחלצו מהקשר בעזרת ארגון להב"ה.

"המטרה של הסרטון", מסבירים בלהב"ה, "היא להעביר את המסר שזה יכול לקרות לכל אחת, ועל ההורים והחברים לשים לב היכן הבנות נמצאות ולשים לב לתמרורי אזהרה. הסרטון הוא ראשון בסדרה שהארגון הפיק. בקרוב מתוכננים סרטים נוספים שיציגו את הסכנות הטמונות בשירות לאומי ובעבודה עם ערבים".

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, מסביר "הגברנו את מסע ההסברה שלנו בעקבות פניות רבות לעזרה שהגיעו אלינו לאחרונה ממשפחות של בנות דתיות וחרדיות ועדויות שקיבלנו על המצב בבתי החולים שבהם רופאים ואחים ערבים נמצאים בקשר עם בנות שירות.

"אנו פונים לציבור - להיות שותפים איתנו במצווה חשובה זו, של הסברה, מניעה ואחזקת דירות המסתור. למרות ההתנכלויות של המדינה כלפינו אנחנו נמשיך לפעול למען בנות ישראל", מבהיר גופשטיין.

בסרטון שפורסם הערב אנו נחשפים לסיפוריהן של כמה בנות, וביניהן תהילה (כל השמות בכתבה בדויים) בת ה-19 שבמסגרת השירות הלאומי שלה בבית חולים הכירה אח בשם עבד. תהילה מספרת שלא היתה מעלה בדעתה לקיים קשר עם ערבי אך כשהכירה את עבד אנשים קראו לו אודי ולקח זמן עד שגילתה שהוא ערבי.

תהילה מסבירה שבעקבות העבודה הצמודה ברוב שעות היממה היא נכנעה לאט לאט לניסיונות החיזור של עבד.

דבר דומה קרה גם לשרון מאור יהודה שלא ידעה שז'וז'ו שעובד איתה בסופרמרקט הוא בעצם זיאד וכאשר הוא נהג עמה באדיבות היא נענתה לחיזוריו.

חנה, נערה רק בת 15, פגשה מידי יום את סאלם, נהג אוטובוס, שויתר לה על התשלום לנסיעות, סיפר לה כי אמו יהודיה ואמר שהזקן שהוא מגדל הוא בגלל ספירת העומר וכי לא מזמן ביקר אצל הרבנית קנייבסקי. חנה מספרת שהיא התרגשה והחלה להתאהב בו.

חנה מספרת על מה שקרה כשהיא גילתה שבן זוגה הוא ערבי: "הוא בעצם איים עלי שאם אני לא אדבר איתו הוא ילך להורים שלי ויספר להם, וממש פחדתי מזה. אם יצא לי שם כזה, הלך עלי".

גם עדן בת ה-25 שהכירה את סמיר מתארת מצב דומה - "ואז באה היציאה שהוא רוצה שאני אעזוב את העבודה במועדון כי לא מתאים לו שחברה שלו תעבוד במקום כזה ותתלבש בבגדים כאלה. אמרתי לו שאין מצב, אני בחורה עצמאית, אני לא צריכה אישור מחבר שלי איפה לעבוד, לאן הגענו? אמרתי לו שאני רוצה שניקח הפסקה. גם שמעתי מחבר שלו שיש לו עוד חברה מהכפר שכולם יודעים שהם הולכים להתחתן. כמובן שהוא הכחיש. בסוף השיחה הזאת הייתי עם סימנים כחולים, אחרי שני אגרופים".

בסופו של דבר הבנות שמצאו את עצמן במבוי סתום החליטו לפנות לעזרת ארגון להב"ה, וכיום הן נמצאות בדירת מסתור של הארגון. "שמעתי על להב"ה שהם עוזרים לבנות שבמצב כזה שיצאו עם ערבי והוא מאיים עליהן", סיפרה עדן.

חנה מתארת כיצד נוצר הקשר שלה עם הארגון, "בסוף החלטתי לספר לחברה שתספר ליועצת של הסמינר. תוך חצי שעה אני מקבלת טלפון, הרגשתי שהמשיח הגיע. דיבר איתי מישהו מלהב"ה, אמר לי שזה קרה לעוד בנות ו... שהוא לא יעזוב אותי עד שהנהג הזה יפסיק להטריד אותי. אמרתי לו שאני לא רוצה שהורים שלי ידעו, שאני חרדית".

בארגון אומרים כי אלה סיפורן של חלק קטן מהבנות ושכמוהן ישנן עוד אלפים שחיות כמוסלמיות בכפרים ערבים.

לחצו כאן כדי לסייע ולהיות שותפים למצווה גדולה בהמלצת הרב דב ליאור