הרב סתיו
הרב סתיוצילום: יוסי זליגר. פלאש 90

שיתוף פעולה ראשון מסוגו נרשם בשבוע האחרון בין הרבנות הראשית לארגון 'צהר' - הארגון שהיה במשך שנים לסדין אדום עבור הרבנות הראשית.

ב'ישראל היום' דווח כי בשקט ומבלי לעורר כותרות, הוקמה שלוחה ראשונה לרישום נישואים המופעלת על ידי צהר והמועצה הדתית תל אביב - במתחם easywed בנמל תל אביב.

עד עתה, כדי להינשא באמצעות ארגון צהר, נדרשו בני הזוג לכתת רגליהם למשרדי הארגון בשוהם או בלוד. כיום ניתן יהיה להירשם לנישואין באמצעות השלוחה בתל אביב בה, על פי הדיווח, יישב רב מחתן של צהר שיקבל את משכורתו מהמועצה הדתית תל אביב.

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר הגיב לדיווח ואמר כי "חיזוק הקשר עם הרבנויות המקומיות הוא אחד היעדים המרכזיים שלנו. אנחנו שמחים בחיבור שנוצר עם המועצה הדתית תל אביב".

אלדד מזרחי, יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, הבהיר כי שיתוף הפעולה של המועצה הדתית עם צהר מבוצע תחת פיקוח והכוונת הרבנות הראשית לישראל.

"זהו צעד נכון וחשוב, התורם לזוגות הצעירים הנרשמים לנישואים באיכות מתן השירות, מחזק את מוסד רישום הנישואים בארץ - הזקוק לכך במיוחד בתקופה זו - ותורם לחיזוקה ולמעמדה של הרבנות. איחוד כוחות של כל הגורמים החותרים לנישואים 'כדת משה וישראל' על ידי הרבנות, יסייע בהבטחת המשך שמירת זהותנו היהודית כעם", אמר.