נמל אשדוד
נמל אשדודצילום: משה שי, פלאש 90

בכירים במשרד הבריאות נחקרו בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וטיפול רשלני בתרופות ובחומר רעיל.

במסגרת הפרשה נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות מנהלת מחלקה, מנהלת תחנת הסגר, מהנדסי וטכנאי מזון ואחרים.

עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד רות שימברג, מנהלת מחלקת היבוא בשירות מזון ארצי של משרד הבריאות, נגד ויקטוריה שמיט מנהלת תחנת הסגר באשדוד, ונגד בכירים נוספים במשרד ויבואנים של מוצרי מזון, כל אחד על פי חלקו, לביסוס החשד למעורבות לכאורה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, טיפול רשלני בתרופות ובחומר רעיל ועוד.

החקירה התנהלה בכוח משימה מיוחד בו שותפים היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, פרקליטים מן המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ורשות המיסים - יחידת יהלום.

על פי החשד, לאורך מספר שנים, קיבלו החשודים שוחד וטובות הנאה מיבואני מזון בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה סייעו להם בשחרור מהיר של מכולות מזון רגיש המגיעות דרך נמל אשדוד וזאת ללא שהסחורות נדגמו וניתן האישור הרפואי המתאים עבור שחרורן.

השחרור המהיר חסך את כספי אחסנת המכולות והביא ליבואנים יתרון שיווקי לקהל הצרכנים על חשבונם של המתחרים בשוק.

כאמור, עם סיום החקירה, סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד שבעה עובדי משרד הבריאות בחשד לקבלת שוחד וכן נגד חמישה יבואנים ויועצי מזון בעבירת מתן שוחד.