סיום טקס הענקת דרגות הקצונה, היום
סיום טקס הענקת דרגות הקצונה, היוםצילום: דובר צה"ל

היום (שני) התקיים טקס הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס מחזור 175, בבסיס חיל האוויר בחצרים. הטקס מסכם שלוש שנות הכשרה לתפקיד קצין, הכשרת טייס ולימודים לתואר אקדמי מטעם אוניברסיטת "בן-גוריון".

הטקס נערך במעמד מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף אבשלום עמוסי, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה ע' ובנוכחות משפחות, חברים ואנשי חיל האוויר.

את כנפי הטיס יקבלו בוגרי הקורס מחרתיים ב"מסדר הכנפיים", במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל האויר.

מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף אבשלום עמוסי אמר האירוע כי "חשיפת דרגות הקצונה מקדימה את ענידת הכנפיים, לא בכדי. סדר הטקסים הינו ביטוי לציפייה שלנו מכם. להיות בראש ובראשונה בני אדם, ערכיים, מסורים והגונים".

הוא פנה אל הקצינים הטריים ואמר, "במבטכם ניכרת נחישות והובלה שאפיינו אתכם לאורך הקורס, רצון לפרוץ קדימה ולהצטיין בין מצוינים, חיבור עמוק למדינה וערכיה. הורים ובני משפחות הבוגרים ברצוני להודות לכם, זכות היוצרים היא שלכם. אנחנו טיפחנו את שזרעתם, ברוכים הבאים גם אתם למשפחת חיל האוויר. לפני שבעים שנים במהלך חודש דצמבר 1947, טסו מטוסי שירות האוויר כאן בשמי הנגב בדרכם לחזק את הישוב העברי".

"החיל שינה פניו בשבעים שנים אלו, אך היסודות טבועים באבן. עוז רוח וחתירה בלתי מתפשרת לחיזוק בטחונה של המדינה. אתם, ממשיכי הדרך, נוטלים עמכם את הלפיד שהוצת על ידי לוחמי שירות האוויר. עלו והצליחו", סיכם עמוסי.

מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה ע' הוסיף, "בעוד מספר דקות תהיו לקצינים בצבא ההגנה לישראל, ועם קבלת הכנפיים בהמשך השבוע תצטרפו לקבוצה מצומצמת של לוחמים אוויריים, למשפחה חמה ומלוכדת, הנושאת באחריות היומיומית להגנת העם והארץ".

"בוגרים, אני מסתכל עליכם היום ורואה את הניצוץ בעיניים, אותו ניצוץ שדחף אתכם קדימה לאורך כל הקורס, אותו המנוע שידחוף אתכם קדימה לעמוד באתגרים הבאים. יחד אתכם הבוגרים חולקים את הרגע הזה מי שהביאו אתכם למעמד הזה. מפקדים, מדריכים וכלל סגל בית הספר לטיסה, בסדיר ובמילואים. חבורה מעולה של אנשים מסורים, ומעוררי השראה", דברי מפקד בית הספר לטיסה.