ג'ון דיברתולומיאו מול הפועל תל אביב
ג'ון דיברתולומיאו מול הפועל תל אביבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מתקפה חסרת תקדים של הפועל תל אביב כנגד איגוד הכדורסל, ערוץ הספורט ומכבי ת"א.

בפוסט זועם, חריג ותקיף ביותר שפרסמו בשעות האחרונות בדף הפייסבוק שלהם, יוצאים ראשי המועדון האדום מת"א נגד החלטת איגוד הכדורסל וזכיין השידור להזיז את משחק הדרבי התל אביבי בשלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל ממוצאי השבת ליום ראשון שאחריו.

כזכור, אמש בהגרלת שלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל הוגרלה הפועל האדומה מול היריבה העירונית הצהובה, מכבי, למשחק סופר מסקרן ביניהן בשלב רבע הגמר של המפעל השני בחשיבותו בכדורסל הישראלי.

לא רק זאת, אלא שבתוספת לעובדה כי מיד לאחר משחקי הגביע יתקיים מחזור אמצע שבוע במסגרת ליגת העל שבכדורסל, מחזור מספר 11 בו נקבע כבר בתחילת העונה כי שתי התל אביביות ייפגשו למשחק דרבי, יווצר מצב כי השתיים ייפגשו לשני משחקי דרבי צמודים תוך 48 שעות.

בעוד הצהובים מת"א בנויים על משחקים צמודים עם סגל רחב של שחקנים, האדומים גם ככה סובלים ממספר מועט של שחקנים זרים, כמו גם פערי הרמות בין שתי הקבוצות הקיימים, עלולים לגרום לתבוסה, הפסדים ובעיקר חוסר ספורטיביות, על פי טענת ראשי המועדון האדום מת"א.

לטענת ראשי המועדון האדום, עוד בטרם הוגרלו מול היריבה העירונית אמש, הם הגיעו לסיכום עם איגוד הכדורסל שבשל משחק הדרבי במסגרת הליגה ביום שלישי, משחקם במסגרת שלב רבע הגמר יתקיים במוצאי השבת ללא קשר לזהות היריבה.

זאת ועוד, בהפועל אמרו כי אף לקחו בחשבון את היתכנות ההגרלה מול הצהובים, ובסיכום עם איגוד הכדורסל נאמר כי במידה שהצהובים יארחו את משחק הגביע, יקבלו הם כל החלטה. משכך, כעת כשהם אלה שמארחים, טוענים ראשי המועדון האדום, משחק הגביע צריך להתקיים במועדו המקורי - במוצאי השבת.

ראשי המועדון לא הסתפקו בזעם ויצאו במסר מאיים של ממש. "מועדון הכדורסל הפועל תל אביב מתנגד נחרצות להעברת משחק הדרבי ליום ראשון", נכתב בהודעתם.

כאמור, לדבריהם, "המשחק במסגרת רבע גמר גביע המדינה נקבע ליום שבת, לאחר שהקבוצה תיאמה מראש עוד בטרם ההגרלה כי תשחק את רבע הגמר ביום שבת לאור מספר אילוצים וביניהם קיומו של דרבי במסגרת הליגה ביום שלישי ואירועים אחרים. מאיגוד הכדורסל אף אישרו את המועד לפני ההגרלה כולל אישור בכתב לאחר ההגרלה".

"אולם, מיד לאחר פרסום ההודעה, פתחה מכבי תל אביב במסע לחצים במטרה להזיז את המשחק על מנת להתחשב בלוח הזמנים של המפעל הפרטי בו הם משתתפים – ואינו קשור בשום צורה לליגה המקומית או לאיגוד הכדורסל. לתדהמתנו, החליטו באיגוד הכדורסל בשיתוף הגוף המשדר להעדיף את האינטרסים של הקבוצה מהמפעל הפרטי ולפגוע פגיעה קשה בהפועל תל אביב, לה קבעו שני משחקי דרבי תוך 48 שעות. נציין, כי בשיחה במהלך הבוקר עם ערוץ הספורט נאמר לנו במפורש שהזזת המשחק נובעת ממשחקה של מכבי תל אביב ביורוליג".

בהפועל ת"א תקפו בחריפות את הקשר בין הקבוצה הצהובה מהעיר לבין הגוף המשדר, ערוץ הספורט כשכתבו: "רבות כבר דובר על הקשר החולה בין מכבי תל אביב לערוץ הספורט, קשר אשר כולל ניגוד עניינים מובהק, בדמות בעלים משותף לשני הגופים. באמצעות קשר זה גייסה מכבי תל אביב את ערוץ הספורט על מנת להזיז את המשחק ליום ראשון ובכך להעדיף את האינטרס של מכבי תל אביב על פני זה של הפועל תל אביב. איננו רואים כל הגיון בהתחשבות של איגוד הכדורסל אשר מתחבא מאחורי ערוץ הספורט ואשר מסונף לפיב"א, בצרכי היורוליג".

ומה יעשו אם לא ישתנה מועד משחק הגביע? "הפועל תל אביב מצפה מאנשי איגוד הכדורסל להתעשת, ולהיזכר שתפקידם המרכזי הוא לשרת את הכדורסל הישראלי. הפועל תל אביב מודיעה כי תמנע את כניסת אנשי ערוץ הספורט למגרש ואת העברת המשחק בשידור ישיר בטלוויזיה, ובנוסף נשקול תביעה כנגד איגוד הכדורסל – כל זאת אם המשחק לא ישוחק ביום שבת כפי שנקבע בתחילה".