תפנית. זיו שילון
תפנית. זיו שילוןצילום: קובי גדעון, פלאש 90

סרן (מיל') זיו שילון, שנפצע קשה ברצועת עזה ועבר הליך שיקום ארוך, חבר לשותפים עימם פיתח סטארט אפ שמאחוריו אתר המחבר בין חובבי בישול שמכינים אוכל ביתי לחובבי מזון שרוצים להזמין הביתה אוכל טרי.

בראיון למוסף ממון ב'ידיעות אחרונות' מספר שילון על המיזם החדש: "תחום היזמות תמיד מאוד משך אותי.

כבר שנתיים אחרי שנפצעתי התחלתי לעזור לאנשים שנמצאו בסיטואציות דומות לשלי, עם פרויקטים חברתיים לסיוע לנוער בסיכון וללוחמים שנפצעו. משם גיליתי אהבה לעולם של יזמות ויצירה, כדרך לגעת באנשים ולתת מענה לצרכים או לפתור כשלים מסוימים. במקביל, יש לי קשר עז לאוכל – אני אוהב לבשל ברמה האישית. אבל היום ממש אין לי זמן לזה".

על הרעיון הייחודי הנותן הזדמנות לחובבי בישול שאינם אנשי מקצוע, סיפר: "יש בשלנים מעולים שלא יכולים להרשות לעצמם לפתוח מסעדה. אז חשבנו על פלטפורמה שתאפשר לבשלנים לייצא את האוכל לכל מקום שבו נמצא הצרכן, והצרכנים יוכלו לקבל אוכל חם וטרי ולקבל אופציה נוספת לצד המסעדות. אני מאמין גדול בכלכלה השיתופית שיכולה לתת חלופה, באמצעות אינטרנט וטכנולוגיה, לגופים ולמוסדות גדולים".

דילון מקווה שגם המחירים לא יאמירו יתר על המידה. "אנחנו מקווים שזה יעלה פחות או יותר כמו לבשל בבית, כשחוכמת ההמונים תקדם בשלנים עם מנות טעימות וזולות".

שמו של האתר שאותו מוביל שילון עם חבריו, ברק ויניב פינקלשטיין ואיתמר בן זקן, הוא "פוד־איז" ושילון מודע לקשיי השיווק של האתר כשמולו אתרים ומיזמי מזון דומים. "ההצלחה תלויה לא רק בטיב הרעיון אלא באינספור אלמנטים, כמו ניהול, פרסום ושיווק", אומר שילון לעיתון. "צריך לפצח את הנוסחה – איך להביא את הרעיון למיינסטרים הישראלי".