פסטיבל סרטים אפריקאי
פסטיבל סרטים אפריקאיצילום: יחצ

לראשונה בישראל יתקיים בארץ, פסטיבל ATESIB! ("אל תדאג" באמהרית) סרטים בו יוקרנו מיטב הסרטים החדשים מהיבשת והפזורה, כולם בבכורה ארצית.

בין הסרטים הבולטים: רטרוספקטיבה לאבי הקולנוע האפריקאי אוסמן סמבן, שנחשב לפיצ'ר הראשון שהופק אי פעם באפריקה דרומית לסהרה "נערה שחורה", שהוא למעשה מחאה אנטי-קולוניאליסטית חריפה.

האדם הנכון: תומס סנקרה, דיוקן המורכב מקטעי ארכיון של תומס סנקרה, מי שהיה נשיא בורקינה פאסו משנת 1983 עד הירצחו ב-1987. סנקרה היה מהפכן, פמיניסט, לוחם זכויות ומרקסיסט שביקש לשחרר את מדינתו מהשלטון הצבאי הכאוטי ולהביא לשלום, שגשוג ועתיד חדש.

Wùlu סרט הביכורים של במאי הדור החדש דאוודה קוליבלי מתרחש בליבה של במקו, בירת מאלי שברגע שהוא מגיע לטריטוריה של אל-קאעידה, חייו וחיי הקרובים אליו נמצאים בסכנה.

גשם כחול עם קצת אדום, סרטו העלילתי של כריסטופר קירקליי הוא הראשון שנעשה בשפת טוארג ומבוסס על הסרט המוזיקלי האגדי "גשם סגול". הסרט עוקב אחר המוזיקאים בסצנת הגיטרות המחתרתית לאורך נהר הניגר ומתמקד בגיבור אחד – מודו מוקטר. מוקטר נמצא במאבק מתמיד בדרך להגשמת שאיפותיו: קנאה בין מוזיקאים, הקונפליקט בין המשפחה לבין המוזיקה ובעיקר עם השדים של עצמו. הסרט מלווה בהופעות מהפנטות של מודו ופותח חלון לעבר מוזיקה יפהפייה ופחות ידועה.

הפסטיבל שימשך חמישה ימים יתקיים בסינימטק תל אביב ובמדרחוב נוה שאנן.