מצלמות אבטחה
מצלמות אבטחהצילום: istock

כאשר אנו מבקרים במבנה ציבור ניתקל בדרך כלל באיש אבטחה אשר יקבל את פנינו בכניסה לבניין או המוסד. תפקידו של איש האבטחה שניצב שם לסנן את האנשים שנכנסים, לוודא את מטרת בואם, לבדוק שהם לא נושאים נשק ועוד דברים. מפאת הרגישות שבדבר בנייני ציבור דורשים אבטחה מיוחדת. אל מקומות כמו בניין הביטוח הלאומי, בתי חולים וכדומה מגיעים אנשים רבים בכל יום ורבים מהם מגיעים טעונים ומתוחים. מצב זה דורש תשומת לב מיוחדת ולכן מאבטחים במקומות כאלו צריכים להיות מיומנים ולהכיר את כל מצבי הסיכון.

שומרים עליכם

אמצעי האבטחה אשר קיימים בשטח הם מגוונים וכוללים מצלמות מסוגים שונים, סיורים וכמובן הגורם האנושי שהוא המאבטחים. על המאבטחים לעבור הכשרה מיוחדת שתכין אותם לכל מצב, ותהפוך אותם לקו ההגנה של המבנה. חברה מקצועית דואגת שכל מאבטח ידע בדיוק את המוטל עליו, יעמוד בכללים ויעשה הכול על מנת לבצע את העבודה כמו שצריך.

רק מאבטחים מיומנים יוכלו להתמודד על כל הלחצים והשגרה של מבנה ציבור שעוברים בו כל יום עשרות אלפים. בבתי חולים לדוגמא היו מקרים רבים של תקיפת הצוות עקב לחץ וחוסר אונים. מצלמות אמנם מתעדות את הנעשה ומסייעות בחקירות של מקרים שונים, אך אין כמו הגורם האנושי אשר יכול להפעיל שיקול דעת נכון ולפעול בדרכים שונות על מנת להתגבר על מצב סיכון או חשד הסלמה כלשהיא.

לא רק נגד טרוריסטים

חברת אבטחה מעבירה למאבטחים הכשרה מיוחדת להתמודדות עם סוגים שונים של איומים. ההכשרה שלהם כוללת הדרכה מעשית וגם תיאורטית, אשר כוללת אימוני ירי במטווחים ובסופם הוצאת רישיון לנשיאת נשק, אימוני כושר גופני וקרב מגע, הדרכות להתמודדות עם משברים שונים, ניהול משא ומתן, הפעלת שיקול דעת ועוד.

עוד לא המציאו את המכונה שתצליח להיות מספיק ערנית ומתוחכמת שתוכל להחליף את גורם האנושי. למאבטחים ישנם אינסטינקטים אשר אף מכשיר לא מצויד בהם וכך ביכולתם לגלות איומים מסוגים שונים. אגב, במוסדות חינוך או להבדיל מכך במועדוני לילה המצב הוא אף עוד יותר מורכב שכן המקום מכיל ילדים ובני נוער רבים והסכנות שלהם הם חשופים גדולות בהרבה. מאבטח של בית ספר או גן ילדים חייב להיות בעל מיומנויות מיוחדות, ערני ואיכותי.

שומרים בכל מזג אוויר

מזג האוויר יכול להוות מכשול רציני כלפי האנשים אשר שומרים עליכם במוסדות הציבור. על המאבטחים להתעלם מהקור או החום ולהמשיך בעבודתם החשובה. ברב בנייני הציבור דואגים למאבטחים למקום מקורה ותנאים נוחים שיאפשרו להם לבצע את העבודה שלהם באופן הטוב ביותר. לעיתים אתם תיאלצו לעמוד בתור מעצבן רק בגלל שהמאבטח עושה את עבודתו נאמנה. יש לזכור שהוא עושה זאת בשבילכם ולמענכם.

התרחישים האפשריים במבני ציבור הם רבים ורק חברת שמירה מעולה תדע להכשיר את העובדים להכיר אותם. אמנם לרב לא יקרה שום דבר יוצא דופן אך השגרה היא האויב של המאבטח. ולכן הוא יהיה במצב ערני גם כשהכול רגוע ושליו.

אם אתם מחפשים חברת אבטחה מומלץ לחפש ברשת האינטרנט. ניתן גם לפנות לחברים או בני משפחה ולנסות לקבל המלצות טובות. לא מומלץ לקחת דווקא את ההצעה הזולה מכולן.