יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יצחק הררי - דוברות הכנסת

לאחר 42 שעות דיון החלה הערב (רביעי) מליאת הכנסת את הדיון על חוק ההמלצות, ולאחריו תתקיים הצבעה שתימשך מספר שעות נוכח ההסתייגויות הרבות שהגישה האופוזיציה.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הבהיר כי אם אחרי אישור החוק תעתור האופוזיציה לבג"ץ, הוא יאפשר לקואליציה לעשות שימוש בסעיף 98 בחוק עבודת הכנסת, סעיף המבטל את הדיונים הארוכים ומריץ את החקיקה.

למעשה, אדלשטיין הבהיר כי אם סיעת "יש עתיד" תעתור לבג''ץ נגד חוק ההמלצות כפי שהצהירה, יו"ר הכנסת לא יבוא לקראת האופוזיציה במאבקיה העתידיים.

"אני עברתי ויכוחים לא קלים על למה לא אפשרתי להפעיל את סעיף 98, ולמה אפשרתי לנהל דיון של 45 שעות. אני מודיע כאן ועכשיו, אם אחרי ההצבעה תהיה פנייה של מי מחברי הכנסת לבג"צ אני מודיע כאן שאני לא מתערב יותר בעניין סעיף 98", אמר אדלשטיין.

מסיעת יש עתיד נמסר בתגובה, "יש עתיד לא מקבלת הוראות מהקואליציה, בטח לא ביום שהממשלה משעבדת את כל ההליך הדמוקרטי לצרות הפליליות של נתניהו. הבג''צ יוגש כמתוכנן מחר בבוקר".

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) סיכם את הדיון על חוק ההמלצות ואמר במליאת הכנסת, ''שמעתי כמעט את כל הדוברים והם כמעט לא דיברו על החוק, רק הכפישו את ראש הממשלה. אתם קוראים לכולנו מושחתים ולי קראתם ראש ארגון פשע, אתם השמאל הנאור מרוטשילד ולכם מותר הכל. או שאתם לא מכירים את החוק או שאתם בכוונה מטעים את הציבור''.

אמסלם הקריא מתוך רשימת אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה, ''הוראות סעיף זה לא יחולו על מי שהוא מעל גיל 60 ומתחיל באות נ'. הוראות סעיף זה לא יחולו על מי שהוא בעלים של כלבה בשם קאיה. הוראות סעיף זה לא יחולו על מי שכיהן כשגריר ישראל באו"ם בין 84-84.

ח"כ אמסלם הדגיש כי ''על זה הכנסת בזבזה שלושה ימי דיונים ומיליוני שקלים".