רס"ן אליאב גלמן ז''ל
רס"ן אליאב גלמן ז''לצילום: דובר צה"ל

כ-3500 אמהות חתמו על עצומה הקוראת לרטמכ''ל גדי איזנקוט לאפשר לרב פרץ איינהורן, קצין ורב במילואים, למסור שיעור חיזוק לחיילים בעיר הבה"דים מדי יום א'.

כזכור, כפי שנחשף בערוץ 7 לפני מספר חודשים, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה האלוף אהרון חליוה, הורה שלא להתיר לרב איינהורן להעביר את השיעור לחיילים שנקרא ''שמחת יום א'".

האמהות אינן מבינות מדוע נאסר על הרב איינהורן לקיים שיעור ושיחת מוטיבציה לחיילים המעוניינים בכך, כשהם אינם בפעילות ומחוץ לשטח הצבאי.

שרה גלמן, אמו של רס"ן אליאב גלמן הי"ד שנהרג בעת ניסיון לעצור מחבל בצומת גוש עציון לפני כשנה וחצי, הצטרפה גם היא לאמהות שחתמו על העצומה.

במכתבה מספרת גלמן שאליאב בנה היה "איש תורה עם ערכים ושליחות. הוא ידע לשלב היטב בין לימוד תורה לבין היותו קצין ממעלה ראשונה, ואת זמנו הפנוי בשרותו הצבאי הקדיש ללימוד תורה. בשבעה סיפרו חבריו שבכל רגע פנוי היה פותח ספר ולומד- גם כחייל ואף יותר כקצין.''

קטע משיעורו של הרב איינהורן

האם השכולה מציינת כי ברור לה ולמשפחתה "שהחוסן האישי, המסירות לתפקידו כמ"פ בצנחנים והשקעתו המרובה בתפקידו האחרון בחיל האוויר, באו לו מאהבתו לעם ישראל על כל גווניו ולתורת ישראל.''

בהתייחסה לביטול השיעור של הרב אייהנורן כותבת גלמן כי "לצערנו יש היום פחד לא ברור מחינוך לערכים ולתורה שהם המסורת היהודית של כולנו. המציאו מושג חדש בשם 'הדתה' שהורס את הקשר שלנו ושל חיילנו לערכים הלקוחים מתולדות עם ישראל והתנ"ך.

"אני ומשפחתי מכירים באופן אישי את סרן במיל' הרב פרץ איינהורן שהעביר במשך כשש שנים ברציפות שיעורי תורה שנקראו 'שמחת יום א'' בחניה של עיר הבה"דים מחוץ לבסיס. שיעורים אלו נתנו אנרגיה רוחנית לאלפי חיילים שבחרו לנצל את זמן ההמתנה לאוטובוסים בשמיעת שיעור ולהתחיל בכך את השבוע של האימונים או התעסוקה על הצד הטוב ביותר. החיילים הגיעו לשעורים אלו מרצונם החופשי, וללא כפייה.''

את המכתב היא מסיימת במילים: "בואו נרים קול חזק, לא בכיכרות של פופוליסטים, לא באמירות מתחנפות אלא בקול רם: תנו למי שרוצה ללמוד – ללמוד. זה לא מזיק אלא להיפך זה רק מועיל.
אני פונה לכל האימהות שטרם חתמו על המכתב לרמטכ"ל שיחתמו ומבקשת שיהיו שותפות לבקשה להשיב את 'שמחת יום א'."

לחתימה על העצומה