ב-NBA מתנצלים
ב-NBA מתנצליםILTV

ליגת ה-NBA מפרסמת הלילה (שישי) התנצלות לאחר שבאתר שלה הופיעו כמדינה לצד ישראל גם "השטחים הפלסטיניים הכבושים".

הליגה, הנערכת בימים אלו לאירוע השיא הגדול של העונה, אירוע האולסטאר, פתחה אתר שבו בוחרים מיליוני אוהדי כדורסל את כוכבי נבחרות האולסטאר, של המזרח והמערב.

חלק גדול מהמצביעים הרבים הם ישראלים שפתחו לאחרונה ברשתות החברתיות עצומה להצביע לשחקנה הישראלי של אלופת ה-NBA, עומרי כספי המכבב במדי גולדן סטייט, כדי שייצג את קבוצתו במשחק השיא של העונה.

לצד השמחה הגדולה בדבר האפשרות להצביע עבור קפטן נבחרת הכדורסל של ישראל, את עיניהם של אוהדים ישראלים רבים, ביניהם גם שרת התרבות והספורט מירי רגב צדה באתר האינטרנט הרשמי של הליגה, שם מתבצעות ההצבעות לשחקנים הנבחרים, מדינה אחת שלא קיימת - "השטחים הפלסטיניים הכבושים".

קאתי בארנס, הנשיאה לענייני חברה של ה-NBA שביקרה בישראל בקיץ האחרון, סיפרה לערוץ 7 כי הרשימה באתר שונתה, והדבר נעשה באופן מוטעה מטעם צד שלישי שהיה מעורב בהקמת האתר הייעודי למשחק האולסטאר.

"אנחנו לא מייצרים את רישומי המדינה עבור אתר NBA.com וברגע שנודע לנו על כך, האתר עודכן. אנו מתנצלים על התקלה הזו ופעלנו באופן מהיר כדי לתקנה", אמרה בארנס.

אמש שלחה שרת התרבות והספורט מירי רגב (ליכוד) מכתב לקומישינר של ליגת ה-NBA אדם סילבר, בדרישה שיפעל להסיר את הרישום מהאתר.

השרה רגב כתבה לקומישינר של ליגת ה-NBA אדם סילבר כי היא מביעה את מורת רוחה לנוכח הכנסת "פלסטין – שטח כבוש" ברשימת המדינות המופיעות באתר הרשמי של הליגה הטובה בעולם. "הופתעתי לגלות כי באתר האינטרנט הרשמי של ליגת ה-NBA, בו מצביעים מאות מיליוני אוהדי כדורסל ובוחרים בימים אלה את השחקנים של נבחרות המזרח והמערב לאירוע הנוצץ של ליגת הכדורסל הטובה בעולם - אולסטאר 2018, מופיעה גם מדינת "פלסטין - שטח כבוש" מבין המדינות הרבות אליהן משתייכים אוהדי הכדורסל", כתבה שרת התרבות והספורט רגב.

לדברי השרה, "כולם יודעים כי מדינה זו כלל אינה קיימת". עוד כתבה השרה רגב, "אני רואה בהכללת "פלסטין - שטח כבוש" ברשימת המדינות המופיעות באתר הרשמי שלכם, כמתן לגיטימציה לחלוקתה של מדינת ישראל ולהתערבות גסה ובוטה, זאת בניגוד לעמדתו הרשמית של הממשל האמריקני ולהצהרותיו של הנשיא דונלד טראמפ שהכיר זה עתה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל".

"לכן, אבקש להביע בזאת את מורת רוחי ופונה אלייך כדי שתפעל במיידית להסיר לאלתר מרשימה המדינות את 'פלסטין - שטח כבוש'", כתבה רגב.

השרה רגב שנפגשה עם סילבר במשרדיו בניו יורק בחודש יולי האחרון הוסיפה במכתבה לקומישינר: "האהדה לליגת ה-NBA בישראל יחסית לכמות האוכלוסיה היא מהגבוהות ביותר בעולם, כפי שחשפת בפניי בפגישתנו. הפרסום באתר הרשמי שלכם פוגע במדינת ישראל, באוהדים הרבים של הליגה הטובה בעולם ולא עולה בקנה אחד עם מדיניות ה-NBA כפי שאני מכירה ושמעתי עליה וכאמור לא עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשל האמריקני והנשיא טראמפ, כפי שציינתי קודם לכן".

את מכתבה חתמה רגב בדרישה לעשות סדר וצדק היסטורי: "אני משוכנעת שתדע לפעול במהירות על מנת למנוע את הפרסום שיש בו כדי לפגוע ולעוות את העובדות והמציאות ההיסטוריות".