נאוה בוקר
נאוה בוקרצילום: אריה מינקוב

חה"כ נאוה בוקר (הליכוד) שגרה הערב (מוצ"ש) מכתב לרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט ובו קראה לו לשקול מחדש את החלטת מפקד אט"ל האלוף אהרון חליווה, לפיה נאסרו שיעורי התורה שקיים הרב הצבאי במילואים, סגן פרץ איינהורן.

הפרויקט, כך על פי מכתבה של חה"כ בוקר, התקיים במשך שלוש השנים האחרונות, "חיזק חיילים רבים במישור המנטלי והיווה להם תמריץ חשוב להמשך שירותם הצבאי."

לדבריה, "בשיעוריו, הרב פרץ נהג לקרוא לחיילים למלא את תפקידם מתוך שמחה, תחושת שליחות ואחריות כלפי העם ומדינת ישראל. אני רואה בעשייה מעין זו חשיבות רבה, התורמת למורל החיילינו. בנוסף, אינני מוצאת שיש בפעילות זו השפעה שלילית כלשהי, בין אם בתכניה, בין אם במיקומה או במועדיה. לאור האמור, ולאור רצון החיילים, אבקשך לשקול מחדש את החלטתו של האלוף אהרון חליווה".

השחקנית עדן הראל קראה בימים האחרונים לנשים לחתום על העצומה המופנית לרמטכ"ל לאפשר את קיום שיעורו של הרב פרץ איינהורן בעיר הבה"דים מידי יום ראשון.

"גם אני מצטרפת ל-2,000 אמהות שכבר חתמו להחזרת שיעור התורה של הרב פרץ איינהורן, שהוא עושה את זה מחוץ לבסיס, לא מפריע לאף אחד, זה בזמן שהחיילים ממתינים לאוטובוסים, זה דבר מקסים".

כזכור, כ-2,000 אמהות חתמו על עצומה הקוראת לרטמכ"ל לאפשר לרב פרץ איינהורן, קצין ורב במילואים, למסור שיעור חיזוק לחיילים בעיר הבה"דים מדי יום א'.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, "המענה לחיילים ובכלל זה שיעורי התורה, מתקיים כסדרו ובהתאם לפקודות. המפקדים מאפשרים לחיילים הדתיים לבצע את שירותם הצבאי לצד קיום אורח חיים דתי על פי פקודות הצבא וכמו בשאר יחידות צה"ל. שעור התורה שהופסק התקיים מחוץ לקרית ההדרכה בחניון ההסעים ואין כוונה לאפשר העברת שיעורים מכל סוג שהוא במתחם זה".