אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד סוחר לשעבר בבית ההשקעות אקסלנס, בעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות הלבנת הון.

עם הגשת כתב האישום הוגשה הודעה על כך שבמסגרת הסדר הוסכם בין הצדדים כי הנאשם יודה בעבירות המיוחסות לו ויוטל עליו עונש של 21 חודשי מאסר, קנס וחילוט בגובה של 200 אלף ש"ח.

הסוחר עבד כמנהל דסק מניות בחדר מסחר של לקוחות מוסדיים באקסלנס והיה אמון על ביצוע של הוראות של לקוחות מוסדיים ביניהם חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות השתלמות.

על פי כתב האישום בין השנים 2010-2012 עשה הסוחר שימוש בחשבונות הלקוחות על מנת לבצע מאות רבות של סבבים תרמיתיים מול חשבונות של חברו.

על פי מתווה הפעולה של השניים, כאשר קיבל הסוחר הוראה מלקוח לרכישת נייר ערך הוא הנחה את החבר להקדים ולרכוש את אותו נייר ערך מגורמים אקראיים בשוק, ולאחר מכן לנצל את עליית השער ולמכור במחיר גבוה יותר בעסקאות מתואמות ללקוחות אקסלנס. כתוצאה מהפעילות התרמיתית קיבל הסוחר לידיו סכום של בין 150 אלף ל-250 אלף ש"ח מהרווח שהופק.

כדי לתאם את פעולתם באופן שלא יביא לגילויים נהגו הסוחר וחברו לעשות שימוש בכרטיסי סים משולמים מראש ומכשירי טלפון ניידים שנרכשו במיוחד לצורך הפעילות התרמיתית, והוחלפו מעת לעת.