רון יצחק קוקיא
רון יצחק קוקיאצילום: באדיבות המשפחה

תיעוד שנקלט במצלמות האבטחה הוא זה אשר סייע לשב"כ בלכידת החשודים ברצח החייל רון יצחק קוקיא הי"ד לפני כחודש.

בתיעוד נראים החשודים כשהם עולים ברכבם על אי תנועה במהלך מנוסתם מזירת הפיגוע. נציין כי מרבית פרטי החקירה כולל זהות החשודים עודם אסורים בפרסום.

בשבוע שעבר מסרו בשב"כ כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל, השניים נעצרו כבר בליל שישי לפני כשבוע וחצי על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ.

החשודים בביצוע הפיגוע בערד הם שני אחים, שקשרו עצמם למעשה. אחד מהם אף הוביל את החוקרים לנשק שנחטף מקוקיא, לוחם בחטיבת הנח"ל בן 19 מתל אביב. השניים ביצעו שחזור של האירוע בזירה. תיעוד מנוסת החשודים פורסם לראשונה באתר וואלה.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי בשעה שהחייל שהה בסמוך למרכז קניות בעיר, הגיח מולו מחבל אחד לפחות ודקר אותו בפלג גופו העליון. בשלב מסוים המחבל נמלט והחייל התפרץ לכביש בניסיון לבקש עזרה. אברהם, נהג רכב שעבר במקרה במקום התנגש בו בטעות ונפצע בעצמו. אז גם הוזעקו כוחות ההצלה והביטחון למקום.

קוקיא נמצא כשהוא מוטל בתחנת אוטובוס מול מרכז קניות ברחוב הקנאים בעיר בעוד המחבלים נמלטו מהזירה. כוחות גדולים של משטרה ערכו מאז מצוד ופתחו בסריקות לאיתור החשודים באמצעות כוחות רכובים, כלבנים ומסוק משטרתי.