ג'ון דיברתולומיאו מול הפועל תל אביב, הערב
ג'ון דיברתולומיאו מול הפועל תל אביב, הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בעוד פחות משעתיים יצא לדרך משחק הגביע המסקרן ביותר בשלב רבע גמר גביע המדינה שבכדורסל, כשהפועל ת"א תארח את יריבתה העירונית המרה, מכבי למשחק על כל הקופה.

השתיים שייפגשו בעוד יומיים למשחק דרבי נוסף, הפעם במסגרת המחזור ה-11 בליגת ווינר סל, אמנם מגיעים במצבים שונים למשחק הערב, אך מה שתפס את עיקר תשומת הלב, בטח בצד האדום של תל אביב היה השאלה האם המשחק ישודר או לא.

כזכור, בהפועל ת"א ביקשו עוד טרם הוגרלה היריבה העירונית מולם בשלב רבע הגמר, כי בשל משחק הדרבי שיתקיים ביום שלישי, משחקה בגביע יתקיים במוצאי השבת. באיגוד הבטיחו לאדומים כי יכבדו את בקשתם, אך משהוגרלה מכבי חזרו בהם אלה מהסיכום בטענה כי הזכיין המשדר, ערוץ הספורט הוא שקובע את מועד המשחקים ולו הסמכות והבלעדיות לכך ומשכך כל סיכום מולם הרי הוא בטל ומבוטל.

בצד האדום כעסו על ההתנערות מההבטחה להם, ואיימו כי ימנעו מהגוף המשדר את שידור המשחק וכניסתו לתחומי האולם, היכל הדרייב-אין. דין ודברים בין התל אביבים לאיגוד הכדורסל ודרישה לראות הסכם חתום מול הגוף המשדר הסתיים בכך שבסופו של דבר, היום בצהריים אכן מנעו מאבטחי האדומים את כניסתם של צוותי השידור לאולמם הביתי.

למרות שאוזהרו על ידי איגוד הכדורסל כי אם יגררו אותם לבית המשפט עלולים הם להינזק בנזק חסר תקדים של הפחתת נקודות והרחקה ממפעל הגביע לצמיתות, האדומים סירבו להתקפל וההחלטה התקבלה לבסוף בבית המשפט כשזה פסק כי המשחק ישודר.

בפסק הדין כתבה השופטת ירדנה סרוסי כי "אי שידורו של המשחק יפגע פגיעה קשה בציבור אוהדי הכדורסל המצפה בכליון עיניים לצפות במשחק, ובכלל זה אוהדי הקבוצות הקונקרטיות, לרבות אוהדי הפועל תל אביב שלא יזכו להיות באולם בעת קיומו של המשחק".

לדברי השופטת סרוסי: "מניעת צילום ושידור המשחק, לא רק שתפגע בציבור הרחב באופן חסר תקנה, אלא עלולה לפגוע גם במחויבויות חוזיות כאלה ואחרות של המבקשת".

עוד נכתב בנימוק ההחלטה: "לעומת זאת, ככל שיימצא ממש בטענת המשיב (הפועל תל אביב) כי נפגעו זכויותיה באופן כלשהו, הרי שניתן יהיה לתקן פגיעה זו באמצעים כספיים או באמצעות צווי עשה צופים פני עתיד ולכן, ומבלי להיכנס לטענות המשפטיות שהשמיעו הצדדים לגופן, אני באה למסקנה כי מאזן הנוחות מחייב אותי ליתן את הצו המבוקש. אי לכך, אני מורה כי המשיב יאפשר לצוות ערוץ הספורט להיכנס עכשיו, ברגע זה, להיערך לשידור המשחק ולאפשר לאחר מכן לצלם את המשחק ולשדרו בשידור חי ללא כל הפרעה. בית המשפט מצפה מהמארחת לעשות ככל אשר לעיל ידה על מנת לאפשר שידור תקין ובטוח של המשחק מבחינת צוותי השידור של המבקשת".

בהפועל תל אביב הגיבו לדברים ואמרו: "אנו כמובן נכבד את בית המשפט ונאפשר את שידור המשחק בהתאם לפסיקה" והוסיפו במסר מאיים כי "המועדון ויועציו המשפטיים לא מתכוון לזנוח את המאבק המשמעותי שנמצא לפנינו, ומתכוון לפעול מול כל הגורמים שרמסו ברגל גסה את ההתחייבות שלה כלפינו, ובראש הראשונה איגוד הכדורסל ששכח שתפקידו לשרת את הקבוצות ושיקר למועדון במצח נחושה בסוגיית קביעת מועדי המשחקים. הפועל תל אביב תמשיך לפעול לחשיפת ההליך בו נמכרו זכויות השידור ללא מכרז, נגד ניגודי האינטרסים של הגוף המשדר ונגד ההתנהלות מולנו לאורך כל השבוע האחרון".