אלקין במרכז הליכוד: להצהרה הזו משמעות גדולה מאוד גם בחיי המעשה

זאב אלקין, השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת, נרגש מהחלטת מרכז הליכוד לאמץ פה אחד החלטה בעד החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

"זה ערב מרגש בשבילי מבחינה אישית", סיפר אלקין, ''אני שר בממשלת ישראל אבל בכל יום כשאני חוזר הביתה לישוב שלי בגוש עציון וחוצה את המחסום של צה"ל, אני הופך לאזרח סוג ב'. למה זה צריך לקרות?

"יש היום כחצי מיליון יהודים מעבר לקו הזה, הגיע הזמן להחיל את הריבונות על כל היישובים ביו"ש''.

"אני מאחל לנו שנזכה כמו ממשלת בגין שזכתה להחיל את הריבונות על רמת הגולן, שנזכה לראות את ראש הממשלה נתניהו וחברי ממשלתו מחילים את הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. זאת המשימה שלנו. הצמיד הכחול מחליף היום את הצמיד הכתום. מדיניות הליכוד הייתה תמיד ששתי גדות לירדן, זו שלנו וזו גם שלנו. זה התהליך שלא נוותר עליו לעולמי עד", הבהיר אלקין.

הצבעה היסטורית במרכז הליכוד: תומכים בריבונות

השר להגנת הסביבה אמר לערוץ 7 כי החלטת מרכז הליכוד מוכיחה פעם נוספת שהליכוד היא התנועה אשר מובילה את המחנה הלאומי.

"יש היום הרבה מפלגות שהן בסגנון צפון קוריאני, יש שם מנהיג אחד כמו יאיר לפיד שממנה את עצמו לארבע קדנציות, ממנה חברי כנסת וקובע את כל העמדות. אנחנו תנועה דמוקרטית, אידיאולוגית. מרכז הליכוד הוא המוסד העליון של התנועה והוא היום מתכנס פה בהמוניו להגיד כן להחלת ריבונות ישראלית על ההתיישבות היהודית, ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון.

"אמירה אידיאולוגית חשובה ביותר שהיא שלב מאוד מאוד חשוב במימוש של היעד הזה, גיבוש קונצנזוס רחב במדינת ישראל ומימושו בפועל", הסביר אלקין.

יוזמות הריבונות: הצלחה מסחררת