קיין מטביע את הפועל הערב
קיין מטביע את הפועל הערבצילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

לא יעזור בית דין. הפעם האחרונה בה מכבי ת"א הפסידה ליריבה העירונית במסגרת גביע המדינה שבכדורסל הייתה לפני 29 שנים, בעונת 1988. מאז, בכל הפעמים שנפגשו השתיים במסגרת הגביע, ידם של הצהובים הייתה על העליונה. אולי זה מה שהוביל את האדומים מת"א להסיט את הפוקוס ממשחק הדרבי ולהתעסק בסוגיית שידור המשחק.

ובכל זאת, בעוד האחת התעסקה בהכנה מנטלית ומקצועית למשחק והשניה בבתי משפט ומשחקי אגו מול איגוד הכדורסל וערוץ הספורט, היכולת על הפרקט והתעסוקה ביציעים הייתה כזו גם היא.

המכבים הובילו לכל אורך המשחק, ופעמים אף בהפרשים דו-ספרתיים, בעוד האדומים שעל הפרקט רדפו אחריהם, ואלה שביציעים רדפו אחרי כל מי שהוא לא כמוהם - החל מרגב פנאן, לכיוונו נזרקו חפצים וזבל בצירוף נאצות ואיחולי מוות וכלה באלימות מילולית והפרעות לצוותי הצילום שנכחו באולם הדרייב-אין.

כעת מעניין יהיה לראות מה תהיה תגובת איגוד הכדורסל להתפרעויות אלו של האוהדים האדומים שידועים בבריונות שמפגינים בכל משחק, בית וחוץ. לפחות הפעם ההנהלה שלהם סיפקה להם תירוץ.

על הפרקט מחזיקת הגביע בשמונה השנים האחרונות הסתדרה גם ללא דשון תומאס הפצוע, יובל זוסמן החולה וארט פראחוסקי שלא נכלל בסגל, כשכבר בפתיחה עלתה ליתרון בן 9 נקודות שנשאר כזה עם סיום הרבע הראשון.

האדומים, שהופיעו גם הם ללא שחקן מרכזי בדמותו של ג'רל מקניל שהושעה משני משחקים בשל ניסיון תקיפת שופט מצידו, הצליחו לחזור למשחק בעיקר בזכות אדריאן בנקס וטיי מקי. אבל העומק של האורחים הצהובים עם שחקנים על הספסל כמו אלכס טיוס, מייקל רול, פייר ג'קסון, וג'ייק כהן היו טובים הרבה יותר ובעיקר רוצים הרבה יותר. זה הספיק להם לניצחון קליל בתוצאה 96:85.

הצהובים מצטרפים אל הפועל ירושלים, הפועל חולון ומכבי אשדוד בחצי גמר גביע המדינה בכדורסל, במטרה להשאיר את תואר הגביע בפעם התשיעית ברציפות בארון הזכיות שלהם ביד-אליהו.

עכשיו לאדומים זמן להתרכז במשחקם הבא, בעוד יומיים שיפגיש אותם שוב מול מכבי, הפעם במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל שבכדורסל, משחק אותו ידעו היטב מתי יתקיים ואליו היו אמורים להיערך. מה יהיה התירוץ הפעם?

קלעו למכבי תל אביב: אלכס טיוס 20, מייקל רול 19, פייר ג'קסון 18, ג'ייק כהן 16, ג'ון דיברתולומאו 12, דיאנדרה קיין 6, ג'ונה בולדן 3, נוריס קול 2.

קלעו להפועל תל אביב: אדריאן בנקס 28, טיי מקי 21, רביב לימונד 17, תומר גינת 10, טוני גפני 5, רפי מנקו 2, מאט הווארד 2.