גיטרה לילדים
גיטרה לילדיםצילום: מרכז הסאונד

היום הונחה על שולחננו גיטרה קלאסית מדגם EC3400CHARD המיועדת עבור תלמידי החוגים ללימוד גיטרה.

בעבר כבר סקרנו כאן גיטרות קלאסיות לתלמידים אבל זו עושה רושם של גיטרה באיכות וברמה גבוהה במיוחד בשונה מאד מכל סוגי הגיטרות המוצעים כיום בחנויות הכלי נגינה ברחבי הארץ.

קדימה, לעבודה...

עם פתיחת האריזה נגלית לעיני גיטרה קלאסית ברמת גימור גבוהה במיוחד בצבע עץ מרהיב ביופיו עם מיתרים מצופים כסף באיכות גבוהה. לאחר שכיוונתי את הגיטרה בקלות מרבית ישר הבחנתי בגיטרה אשר נבנתה ותוכננה בקפידה רבה מחומרים משובחים ובאיכות גבוהה.

גיטרה לילדים
גיטרה לילדיםצילום: מרכז הסאונד

לאחר מספר פריטות ארפיג'יו אני חייב לומר לכם שאני אכן מופתע לטובה מאד מאיכות הצליל שהגיטרה מנפיקה. שכן הצלילים מדויקים ורואים ומרגישים שאכן הגיטרה נבנתה בצורה שתהיה נוחה מאד לילד המתחיל ללמוד, וזה משום שהאקשן של הגיטרה יחסית נמוך ובכך הלחיצה ביד שמאל לביצוע האקורדים השונים נעשית בקלות ללא מאמץ יתר. כמו כן עובי צוואר הגיטרה מדוד באופן מדויק ובכך תתאפשר נגינה בצורה נוחה וטובה במיוחד לכל תלמיד.

שימו לב טיפ חשוב!!! הגיטרה מגיעה במספר גדלים שהם 34'' 36'' 38'' וכפי שקוראים לגדלים הללו כאן גיטרה בגודל 1/2 שהם הגדלים 34'' וה36'' ויש את הגיטרה שהיא בגודל 3/4 שהיא בעצם ה38''. את אופו ההתאמה לגיטרה מומלץ לערוך בחנות בה ישנם לתצוגה הגדלים הללו שכן לפעמים טועים לחשוב שאת הגיטרה קונים לפי גיל התלמיד שזה ודאי לא נכון אלא את הגיטרה קונים לפי גודלו הפיזי של התלמיד בזמן הלמידה. התאמת גודל הגיטרה לתלמיד הינה חשובה מאד שכן תלמיד הלומד על גיטרה שאיננה מתאימה לגודלו הפיזי עלול להיכשל ולא להצליח שכן הוא איננו מסוגל לבצע תרגילי אימון רבים וכן אקורדים מסוימים.

מתחילים במבחן...

את המבחן לגיטרה אני עושה במספר שלבים לאורך כמה ימים שכן לכל גיטרה חדשה יש זמן עד שהיא מגיעה לצלילים הנכונים אותם היא באמת מסוגלת לעשות וזאת משום שהגיטרה היא כלי נגינה הבנוי מסוגי העץ השונים ולכן לוקח לגיטרה כמה ימים ולפעמים יותר עד שהיא נפתחת ומתחילה להשמיע צלילים יפים ומדויקים יותר. ולכן לאחר שמידי יום אני מוציא שוב את הגיטרה מכוון מחדש מנגן מעט ומחזיר, החלטתי שהגיע הזמן לעשות את הבדיקה המקיפה יותר ולאתגר את הגיטרה מבחינת הסאונד ולכן התחלתי לנגן בדווקא מוזיקה בקצב הפלמנקו (בשיטה הספרדית) אשר כוללות פריטות מהירות ובתוך כדי שילוב מקצב ובכך לראות האם אכן הגיטרה תנגן ותשמיע צלילים יפים ונכונים? ובכן אני שוב מופתע והפעם עוד יותר לטובה הגיטרה פשוט עומדת בזה בצורה וברמה יוצאת מן הכלל שכן הצלילים היו מכוונים ומדויקים להפליא וכמו כן הצליל היה יפה ועמוק עם גוון צליל שדווקא מצא חן באוזניי מאד. פשוט נהנתי...

בתור אחד שרגיל לנגן על הגיטרות ספרדיות משובחות במיוחד הייתי בטוח שמהר מאד אניח אותה בצד אבל משום מה זה לא קרה אלא להיפך הגיטרה הקטנה הזו פשוט הצליחה לעניין אותי שכן בהחלט היא נשמעת ברמה גבוהה במיוחד ויכולה לגרום להנאה בכל הפרמטרים גם לנגנים מקצועיים ובוודאי מאד לכל תלמיד שמתחיל.

דבר חשוב!!! כשאר הגיטרה הינה גיטרה איכותית שמנפיקה צלילים יפים ונכונים זהו עניין שבהמשך הלימוד יכול לעזור מאד לתלמיד להתמיד בנגינתו שכן הוא בהחלט נהנה מהסאונד שהגיטרה מנפיקה ולכן זה יגרום לתלמיד להשקיע יותר לאומת זאת בגיטרה פשוטה יותר בשלב מסוים התלמיד עלול להרגיש שהגיטרה הינה פשוטה מידי ואז החוויה היא שונה והתלמיד יזניח את הנגינה.. וחבל...!!!

לסיכום...

הגיטרה הנ''ל הינה גיטרה מומלצת מאד עבור תלמיד שרוצה להתחיל ללמוד שכן עם גיטרה כזו ניתן גם להתקדם בנגינה לא רק להתחיל....