לוחמי צה"ל בביצוע מעצר. ארכיון
לוחמי צה"ל בביצוע מעצר. ארכיוןצילום: עיסאם האשלמון, פלאש 90

חמישה מחבלים ערבים מאזור יהודה ושומרון, אשר פעלו לקידום פיגועים בהנחיית מחבל חמאס מרצועת עזה, נעצרו במהלך נובמבר האחרון בפעילות משותפת של השב"כ וצה"ל.

בחקירה בשב"כ נחשף כי הגורם העומד מאחורי פעילות החוליה הינו עבדאללה עראר, פעיל חמאס אשר היה מעורב בעבר בחטיפתו של ששון נוריאל הי''ד, גורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט" ומאז שב לעסוק בפעילות טרור.

על פי החשד, הנחה עראר את עלאא סלים, תושב ג'בע שבבנימין להקים חוליית טרור ולרכוש רובה M16 לטובת ביצוע פיגוע בהקדם, והעביר לו כספים לצורך כך.

בהמשך לכך, פנה עלאא סלים לריאן תואם, אף הוא תושב הכפר ג'בע שבבנימין, בבקשה כי יסייע לו לרכוש רובה M16 ולשם כך העביר לו אלפי שקלים. בנוסף פנה עלאא לשחדה תואם, וביקש כי יסייע לו לגייס פעילים לחולייתו. בהמשך, פנה שחאדה תואם למחמוד אבו ערקוב, פעיל חמאס צעיר, תושב א-ראם, וגייסו לחוליה.

החקירה מנוהלת בתיאום עם התביעה הצבאית, הבוחנת את חומרי החקירה בטרם הגשת כתבי אישום כנגד החשודים.

גורם בשב"כ אמר "בתקופה האחרונה ניכרת מוטיבציה גוברת של מפקדת החמאס ברצועת עזה לקדם פיגועים באמצעות פעילי הארגון באיו"ש. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול מאמצי חמא"ס להוצאת פיגועים בישראל ומבהירים כי חמאס ברצועת עזה ימצא אחראי לכל פיגוע שיצא בהכוונתם".