לפיד
לפידצילום: יש עתיד

במהלך היממה האחרונה נשמעו תלונות ברשתות החברתיות מאזרחים שקיבלו ספאם ממפלגת יש עתיד שיצאה במסע הפחדה נגד חוק המרכולים.

לטענתם, שוגרה לתיבת המייל שלהם הודעה מטעמו של לפיד תחת הכותרת "הולכים לסגור לך בשבת את העיר", העוסקת בחוק המרכולים שיעלה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

במייל מתריע לפיד מפני חוק המרכולים. "הולכים לסגור לך בשבת את העיר. לא יהיו חנויות, ואם תצאו לטייל בשבת לא יהיו חנויות נוחות בתחנות הדלק. יתלו על העיר שלט "סגור", וזהו. לא כי הפרעת למישהו. לא כי גרים לידך תושבים חרדים שזה מפריע להם. לא כי מישהו התלונן. יסגרו לך את העיר כי המפלגות החרדיות רוצות להראות שהן יכולות להגיד לחילונים ולמסורתיים מה לעשות ואיך לחיות. ונתניהו, בגלל החקירות שלו, מתקפל ונכנע להם בכל דבר", לשון חלקה הראשון של ההודעה.

דדי מרקוביץ', עורך ברשת ב', צייץ בתגובה בטוויטר את הדברים הבאים: "טוב, קיבלתי ספאם מיאיר לפיד. ואף אחד לא קורה לי *דוד* חוץ מבבנק, אז מסד הנתונים דלף, נמכר או שאין לי מושג איך יאיר לפיד שאני לא מכיר אישית שלח לי מייל אישי שנפתח ב'דוד, הולכים לסגור את השבת בעיר שלך'".

אזרח אחר כתב: "שלום יאיר לפיד, אשמח לדעת מאיפה יש לך את כתובת המייל שלי?…שנדבר על שימוש לא חוקי בדאטהבייס? ואילו הגולש מוטי קיטר: "איזה בזוי יאיר לפיד חודר לפרטיות של אנשים כדי לקושש קולות".

אזרח אחר קבל על השימוש במאגרי מידע. "מר יאיר לפיד, תודה על המייל חסר המשמעות עבורי. מעולם לא נרשמתי למאגר המידע שלכם, אשמח לדעת מאיפה קיבלת את המייל שלי. מה מספר המאגר ואיזה עוד מידע יש בו".

ב'יש עתיד' הגיבו ואמרו כי "כל המיילים שנשלחים מיש עתיד נשלחים לאנשים שביקשו לצרף אותם לרשימות התפוצה שלנו. המיילים נשלחים גם ל"כתובות מייל ממאגרי מידע הרשומים כחוק. בכל מייל מצוין כי ניתן לבקש להסיר את הכתובות מרשימת התפוצה".

בעקבות תלונות שהתקבלו במשרדי הרשות להגנת הפרטיות, נקנסה לפני כחצי שנה יש עתיד בשל שימוש ברשומות המכילות מידע אישי רגיש ומזוהה על ניצולי שואה וללא הסכמה מפורשת של הניצולים, תוך פגיעה בפרטיותם ובניגוד לחוק הגנת הפרט.