אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעהצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

עונת בגרויות חורף 2018 יוצאת לדרך, ובמסגרתה כ-220 אלף תלמידים (כיתות י"א ו- וי"ב) ייבחנו במגוון תחומי הדעת השונים.

הבחינה הראשונה התקיימה שלשום בתלמוד ובתושב"ע, והבחינה האחרונה בספרות תתקיים ב-8 בפברואר.

בחינת הבגרות באנגלית תתקיים ב-15 בינואר, ובמסגרתה ייבחנו כ-1,100 בתי ספר. בחינת הבגרות במתמטיקה תתקיים ב-29 בינואר ובמסגרתה ייבחנו כ-1,100 בתי-ספר ב-135 שאלונים. מחברות הבחינה שהודפסו יהיה בפורמט חדש, גדולות יותר ונוחות יותר עבור הנבחן.

טוהר הבחינות

משרד החינוך ביצע מספר מהלכים על מנת למנוע מצב של הדלפת שאלונים:

  • הוכנסו כספות לכל בתי הספר אשר ייקלטו את הבחינות מבעוד מועד. את הכספות יהיה ניתן לפתוח כמחצית השעה לפני תחילת הבחינה.
  • הכספות מחוברות למערכת מוקד 24/7 אשר מתריעה בכל רגע נתון על כל מגע בה.
  • רמת האבטחה של בחינות הבגרות שודרגה באופן משמעותי - הבחינות מאובטחות מרגע כתיבתן ועד הגעתן לידי התלמידים.

כחלק מתהליך ההתייעלות ומשמירה על איכות הסביבה, הוחלט שכל בתי הספר יזינו באופן ממוחשב את הציונים מבתי הספר אל מערכות המשרד, ללא צורך בניירת ובבירוקרטיה מיותרת. במסגרת זו, ידווחו כ-3 מיליון ציונים באופן ממוחשב.

בנוסף, במסגרת שיפור השרות, החל ממועד חורף, יבחנו כלל התלמידים לקויי הלמידה, הנבחנים בספרות, היסטוריה ואזרחות, על גבי מחשב, לצורך ביצוע ההתאמות בדרכי היבחנות, להן הם זכאים.

שר החינוך נפתלי בנט פנה לתלמידים ואיחל להם בהצלחה בבחינות, ״השקעה, רצון ומאמץ הם המפתח להצלחה בבחינות, בתחביבים, בחברויות ובכל תחום בחיים. אני מאחל לכל אחת ואחד להצליח להביא לידי ביטוי את הידע והרצון גם בבחינות הבגרות ולזכור, שהבגרות האמיתית עוד מחכה בעתיד״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "מערכת החינוך צועדת קדימה, עם הפנים למאה ה-21, ואיתה גם כל מערך הבגרויות. אנו מפעילים יותר ויותר אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הציונים כולם יוזנו באופן ממחושב, ללא ניירת ובביורוקרטיה, ובסופו של יום גם הפקת תעודות הבגרות תהיה מעמדות שירות ממחושבות. אני מאחל לכל התלמידים הצלחה".