מלמד זכות. דרעי
מלמד זכות. דרעיצילום: ערוץ 7

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, משיב הערב (שלישי) לטענות לפיהן נהג בחוסר רגישות כאשר ניסה לברר האם רבו של ח"כ יהודה גליק יתיר לו להשתתף בהצבעה על חוק המרכולים, למרות העובדה שהוא יושב שבעה.

בראיון לרדיו "קול חי" הבהיר דרעי כי לא פנה לגליק. "אני לא פניתי לח"כ גליק ואיש מסיעת ש"ס לא פנה אליו. הוא לא חבר בסיעה שלנו ואני לא חושב שמישהו ציפה שאפשר לבקש ממנו דברים או להציע לו".

עם זאת הודה דרעי כי ניסה לברר אצל ראש מועצת חברון האם ישנה היתכנות לכך. "ביום שני בצהרים קיימתי שיחה עם ראש מועצת הר חברון יוחאי דימרי, שהוא חבר טוב של יהודה גליק ושוחחנו על ההלוויה שאמורה להתקיים. ובין הדברים ביקשתי ממנו שיבדוק הלכתית עם רב הישוב, מה דעתו בנושא זה, האם מותר הלכתית להגיע להצבעה בעת האבל.

לדבריו, רב היישוב אמר שהדבר אפשרי הלכתית אך ח"כ גליק סירב לקום מה'שבעה'. "בלילה, ראש המועצה חזר לעוזר שלי ואמר לו, שאמנם הרב אמר שבחינה הלכתית דעתו שמותר ללכת ולהצביע, אבל הוא לא נתן את זה כהוראה אלא השאיר פתוח לשיקול דעתו. ויהודה גליק אמר שקשה לו להגיע, ובזה תם העניין. הבנתי אותו ולא היה לי שום טענות עליו. מיד קראתי לחבריי ח"כ הרב ליצמן וח"כ הרב גפני והודעתי להם את העניין, וכן עדכנתי שמבחינת השר הרב אזולאי גם הוא לא יכול להגיע בשל הטיפול הרפואי, והחלטנו לדחות את ההצבעה".

דרעי בדבריו תקף את מבקריו. "וכשאני שומע היום את הפוליטיקאים זועקים ודואגים ליהודה, שהיו יכולים הם עצמם לקזז אותו גליק ולא עשו זאת, יש גבול לכל דבר. אנחנו האחרונים שחלילה וחס נפגע ברגשותיו. שאף אחד לא ילמד אותנו מוסר מה זה כבוד הנפטר".

בהמשך טען כי בעבר גם הרב עובדיה יצא למסור שיעור תורה כשישב 'שבעה' על אחיו. "אני רוצה להזכיר שמרן רבנו עובדיה יוסף זי"ע הורה לנו כמה וכמה פעמים ואף כתב זאת בכתב ידו, שמי שיושב שבעה ביום הבחירות ורוצה להצביע למפלגה חרדית ראוי שיעשה כן. הוא עצמו נתן דוגמה אישית כשישב שבעה על אחיו, ויצא למסור שיעור תורה ביזדים בזמן השבעה".

"אני מלמד זכות על אלו שמביעים תמיהה וטוענים על 'חוסר רגישות' כביכול. השפה שאנחנו מדברים והערכים שלנו הם שונים לגמרי. אנחנו יודעים שאבלות היא מצווה ועניין של כבוד הנפטר, ואם אתה יכול לעשות בזמן זה משהו לע"נ הנפטר ואם זה מה שהקב"ה מורה לך לעשות, וזה מה שפוסקי ההלכה פוסקים לך, אז אתה מבין שזה ה'לעילוי נשמת' הכי גדול שיכול להיות. וזה מה שביקשתי מיוחאי דמרי שיברר אצל הרב, שיביע את דעתו מבחינה הלכתית, ושח"כ גליק יעשה לנכון מה שהוא מבין", סיים דרעי את דבריו.