דיי. נפרד מישראל
דיי. נפרד מישראלצילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים

עוד אחד הלך. זה היה צפוי ובכל זאת, לא בכל עונה נחתכים שניים מכוכבי אלופת ליגת העל בכדורסל.

אחרי קרטיס ג'רלס שנחתך כבר בשלב מוקדם של העונה כשהעביר ביקורת פומבית על מאמנו היווני בהפועל ירושלים, קציקאריס, הערב (רביעי) הודיעה האלופה האדומה מהבירה על פרידה משחקן זר נוסף - אוסטין דיי.

עד כמה הפרידה מדיי הייתה צפויה תעיד העובדה כי בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה, דיי לא נכלל בסגל הקבוצה, דבר משמעותי הן לנוכח חולשתה של ירושלים והן לנוכח יכולתו של דיי עליה לא ניתן לערער. עם זאת, הפורוורד האמריקאי הרבה להזעיף פנים בכל משחק, סירב לשנות את יחסו לחבריו לקבוצה ולמקצוע ונתן תחושה שהוא אינו מעוניין עוד להיות בישראל.

יש לציין כי רק לפני ארבעה חודשים הגיע דיי לארץ הקודש בקול תרועה רמה. השחקן שנבחר בדראפט ה-NBA של 2009 במקום ה-15 על ידי דטרויט פיסטונס, הגיע לארץ עם רזומה מרשים ביותר ומי שעליו הימרו שייקח את הקבוצה האלופה מירושלים צעד אחד קדימה במפעל האירופי ובטח שבזה הישראלי.

אך האמריקאי ששיחק במשך ארבע שנים בפיסטונס, ממפיס, טורונטו, אטלנטה והיה חלק מסגל אלופת ה-NBA סן אנטוניו ב-2014, לא הצליח להשתלב בירושלים ובסך הכל בתשעה משחקים בליגת העל הישראלית העמיד זה ממוצעים של 12 נקודות ו-4.2 ריבאונדים למשחק. לא מה שציפו ממנו.

מהפועל ירושלים נמסר הערב כי "לאחר פגישה שהתקיימה היום, הפועל ירושלים ואוסטין דיי הגיעו להחלטה משותפת על סיום ההתקשרות ביניהם. הפועל ירושלים מבקשת להודות לאוסטין על תרומתו ומאחלת לו הצלחה בעתיד", אמרו במועדון האדום מהבירה שלא יוכלו להחתים שחקן זר מחליף במקומו של דיי, כשאלה סיימו את החתמת השחקנים הזרים שלהם עד לסיום העונה, אחרי שרק לאחרונה החתימו את רולנד רוברטס שהיה לשחקנם הזר השמיני העונה הרשום בליגת העל הישראלית.