עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדןצילום: רויטרס

גורם בממשל הירדני התייחס הבוקר (חמישי) למתיחות הדיפלומטית שנוצרה בין שתי המדינות, בעקבות התקרית בה הרג מאבטח ישראלי בשגרירות שני אזרחים ירדנים לאחר שנעשה ניסיון לפגוע בו.

לדבריו, ירדן לא תאפשר לשגריר ישראלי לחזור לעמאן עד שיתמלאו שני תנאים: יועמד לדין המאבטח שירה למוות באדם שתקף אותו ובאדם נוסף, ותוחלף השגרירה המכהנת במדינה, עינת שלאין.

עמדה זו מוצגת חרף פרסומים שונים בחודשים האחרונים לפיהם מלך ירדן עבדאללה, שהפגין קו קשוח מאוד באשר לחקירת איש הביטחון הישראלי שהרג שני ירדנים מתוך הגנה עצמית במהלך תקרית, יסיר את התעקשותו להעמיד לדין את המאבטח.

לפני שלושה חודשים דיווח אתר החדשות הירדני 'אל-דוראר' ובעקבותיו גם כלי תקשורת נוספים מפי מקורות בכירים בארמון המלוכה, כי מלך ירדן הצהיר בימים האחרונה שבעמאן יקבלו את תוצאות החקירה הישראלית של איש הביטחון - בין אם יוגש נגדו כתב אישום ובין אם לא יינקטו נגדו צעדים כלל.

המלך הירדני אמר אז לכמה מנהיגים של ארגונים יהודיים שפגש בניו יורק כי הוא מעוניין להביא לסיום הפרשה בהקדם האפשרי. הוא סיפר להם כי לדעתו החקירה הישראלית התנהלה באופן לא רציני מספיק - אך הוא ממתין לסיומה ולאחר שיתקבלו הממצאים - תישקל מחדש השבת הצוות הישראלי לשגרירות בעמאן.

אולם, נראה שהצהרת טראמפ בנוגע להכרה בירושלים כבירת ישראל טרפה את הקלפים גם עבור המלך הירדני, שצריך לרצות גם את בני עמו, שאינם פרו ישראלים, בלשון המעטה.