
קידום אתרים – למה בכלל צריך את זה?
כולם מדברים על קידום אתרים, אבל עד כמה באמת צריך את זה? אם יש לכם אתר אינטרנט אבל אתם מתקשים להבין מדוע חובה להשקיע בקידומו, להלן כמה סיבות טובות:
1. בלי קידום אתרים לא רואים אתכם
עד לפני זמן לא רב, קידום בגוגל היה שונה לגמרי. על מנת שאתר יתאים לאלגוריתם החיפוש של גוגל, די היה בהעלאת תכנים באיכות נמוכה ובדחיסה של אינספור מילות מפתח בעמוד.
הדברים השתנו מאז באופן ניכר, כמובן. לגולשים נמאס, האלגוריתם של גוגל השתנה וקידום האתרים התאים את עצמו כך שרק תוכן באיכות גבוהה מופיע בתוצאות החיפוש. עם זאת, עדיין מדובר במערכת רובוטית בבסיסה. עדיין יש צורך בשילוב ביטויי מפתח בתוכן על מנת שהאלגוריתם יבין שמדובר באתר שמתאים לשאילתה שהקליד הגולש.
כלומר, אם ברצונכם להיראות על ידי הגולשים, עליכם להופיע בתוצאות החיפוש, ומוטב שהדירוג שלכם יהיה גבוה ככל האפשר. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שילוב ביטויי מפתח שיתאימו לשאילתות של הגולשים.
2. שיטת השיווק שמחזירה הכי הרבה תמורה יחסית למחיר
קידום אתרים לא עולה הרבה כסף. במקרים מסוימים, הוא יכול גם לא לעלות לכם אפילו אגורה שחוקה אחת: אם יש לכם את הזמן להשקיע בלימוד עצמי, רשת האינטרנט מלאה במידע אודות קידום אתרים, החל ממאגרי מאמרים, המשך בקבוצות בפייסבוק וכלה בפורומים מגוונים. ובעוד שהלימוד העצמי עשוי לארוך זמן מה, היישום של הטכניקות שתלמדו יכול להיות מיידי.
אפשרות אחרת היא לשכור מומחה קידום אתרים שיעשה את העבודה עבורכם. במקרה הזה השקעת הזמן שלכם תוחלף בהשקעה כספית, אבל כך או כך תגלו במהרה שכאשר טכניקות קידום האתרים מיושמות באופן הנכון – התוצאות מצוינות. בין אם השקעתם זמן או כסף, אין ספק שהתמורה שתפיקו מקידום האתר תהיה יקרת ערך לאין שיעור.
3. בניית אמון ומודעות למותג
ככל שהאתר שלכם יופיע במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש, כך האנשים הנכונים יבחינו בכם יותר, והמודעות למותג שלכם תגדל. ככל שאנשים לומדים אודות מותג מסוים, הם נוטים לבטוח בו יותר. הם יבחינו בכם מקילומטרים, יבטחו בדברים שתאמרו להם ויעקבו אחר קישורים שתספקו להם.
קידום אתרים טוב יעזור לכם להגדיל את מאגר הלקוחות ללא מאמץ מיוחד: מי שמבחין במותג שלכם יכול לשתף תכנים מתוך האתר עם חבריו; מי שכבר רכש מכם יכול להמליץ עליכם, ובכך לסייע לכם להגיע ליותר עיניים באופן אורגני – מה שיכול לחזק ואף לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש.
4. קידום אתרים עובד נפלא עם רשתות חברתיות
עם כל הפופולריות של מנועי החיפוש, אנשים מחפשים גם ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכן הלאה. כאשר תשתמשו בביטויים מסוימים בתוכן שלכם, החיפושים ברשתות החברתיות יבחנו שלל פרמטרים הקשורים אליו: תיאורים, כותרות, תגיות ועוד. לכן אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש יכולה למעשה לחשוף אותו גם למשתמשים בפלטפורמות אחרות.
גם ההיפך הוא הנכון: מנועי חיפוש עשויים לאתר ביטויי מפתח גם בפוסטים שאתם כותבים ברשתות החברתיות. כך למשל פוסטים שכתבתם בפייסבוק יכולים להופיע בתוצאות החיפוש ויש תועלת רבה גם בתכנים שאתם מעלים ליוטיוב.
5. המתחרים שלכם עושים את זה, אז למה לא אתם?
יש מי שישאל "ואם כולם יקפצו מהגג, גם אתם תקפצו"? – אבל במקרה של קידום אתרים, התשובה היא בהחלט "כן". אחרי הכל, המתחרים עושים את זה כדי לנצח בתחרות מולכם, אז אתם חייבים להגיב כדי לנצח בתחרות מולם.
אם אתם לא עושים קידום אתרים, אתם נשארים מאחור. האלגוריתם של גוגל לא ישמע אתכם מבעד לרעש הרקע שהמתחרים שלכם עושים. ואם מנוע החיפוש לא יודע שאתם שם, אזי הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש ייפגע.
חושבים שאין לעסק הקטן שלכם סיכוי מול מתחרים גדולים ומבוססים? זה לא בהכרח נכון. יכול להיות שהאתר שלכם מציע משהו שהמתחרים לא מציעים – ואם תעשו את קידום האתרים שלכם נכון, תוך שימוש בביטויי המפתח הנכונים, לגודל או לותק שלכם בתחום תהיה השפעה זניחה בלבד על הדירוג שלכם – ניתן לקרוא על הנושא במאמר איך לקדם עסק קטן.
סיכום
אם אתם עדיין לא עושים קידום אתרים, דעו שאתם והעסק שלכם זקוקים לו באופן מיידי. בעזרת קידום אתרים נבון שמיושם כראוי תיהנו מנראות גבוהה, תגבירו את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות, תיצרו מודעות למותג ותהפכו למתחרים משמעותיים בענף שלכם. בהצלחה!
הכותב אייל רחמים - מתמחה בשיווקB2B, ,קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, כותב בבלוג קידום אתרים Seolinks