איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: אלירן אהרון

בית משפט השלום בירושלים חייב ערבי תושב בית צפאפה לשלם סך של חמישים אלף שקלים ליהודי תושב מעלה רחבעם, שהותקף על ידו בתחנת דלק.

מדובר במקרה שאירע בספטמבר 2016, אז הגיעו השניים לתחנת דלק דור אלון בשכונת תלפיות, והתפתח ביניהם ויכוח על עמדת לחץ האוויר.

הערבי נסע ברכב שרישיון הנהיגה שלו פג תוקף, החל לצפור ליהודי, ובשלב מסויים החל לדחוף אותו ולהפריע לו - כדי שיסיים לנפח את הצמיגים ברכבו.

בשלב מסויים הגיעו עובדי התחנה למקום, אך במקום להתערב הם צפו במתרחש. הערבי החל שוב לדחוף את היהודי ואף היכה בו לעיני צופים רבים.

היהודי שחש מאויים, הזעיק באופן מיידי את שוטרי משטרת ישראל, אך אלה זלזלו בו, וגם כאשר הגיעו למקום הסתפקו בנטילת פרטי המעורבים. על כן הוא החליט להגיש תביעה אזרחית באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, כאשר בעניין התקיפה ורשלנות המשטרה התבקש סכום של חמישים אלף שקלים ואילו בשל הנזק שנגרם לסיכת הצמיג תבע האיש חמישה שקלים בלבד.

המשטרה הגישה כתב הגנה וטענה כי היא לא פעלה ברשלנות אך תושב בית צפאפה לא עשה כן, ולאור אלה ביקש עורך הדין בן גביר מתן פסק דין.

בית משפט השלום בירושלים חייב את הערבי לשלם סכום של חמישים אלף שקלים פיצוי בגין התקיפה, וכן חמישה שקלים בגין הסיכה.

עו"ד איתמר בן גביר אמר לאחר הזכייה במשפט, " לצערנו יש יותר מדי אירועים בתחנות דלק, בהם יהודים מוטרדים באופן לאומני, אך המשטרה לא פועלת. אם היה מדובר בנערי גבעות שנטען כי הם תוקפים ערבים - חצי ממשטרת ישראל הייתה מגיעה למקום. כאשר מדובר בתקיפה של יהודים - אין דין ואין דיין".

"טוב עשה בית המשפט שפסק את הסכום המקסימלי בכתב התביעה ואני מקווה שמקרה זה ישדר מסר. במקביל, יימשך הדיון בתביעה שהוגשה נגד המשטרה".