יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: הלל מאיר/TPS

העיתון 'יתד נאמן' הליטאי תקף ברמיזה את יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן על הגיבוי הפוליטי שהוא מעניק לראש עיריית חיפה יונה יהב למרות שלטענת העיתון, יהב מעצים את חילולי השבת בעיר חיפה.

מאחורי המתקפה מסתתר הקרע הגדול הקיים בעיר בין הקהילה הליטאית בחיפה ובראשה נציג 'דגל התורה' המקומי לבין ראש העיר יונה יהב.

בעוד חלקים מאגודת ישראל ובראשם יעקב ליצמן וחסידות סערט וויז'ניץ הלכו שלובי זרועות בבחירות האחרונות עם יהב, הליטאים צידדו במתחרה ומאז הקרע בין הצדדים רק הלך והחריף.

בשבוע שעבר סימנה הקהילה הליטאית ניצחון על ראש העיר לאחר שבית משפט השלום בחיפה הורה לעיריית חיפה לסלק ידה מהישיבה לצעירים של ''נוה שאנן'' ששוכנה בבניין "המכון לחקר הרמב"ם" בשכונת רמת בגין בעיר.

יממות אחדות קודם לכן פינו פקחי העירייה את הבניין מיושביו וביצעו בו הרס רב ללא סמכות וללא צו שיפוטי. השופטת עידית וינברגר הורתה לעירייה לשלם לעמותה 10,000 שקל כהוצאות - עוד טרם התבררה התביעה העיקרית בגין הנזקים.

בהמשך השבוע צולם אחד ממנהיגי הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, מתבטא במילים חריפות כלפי ראש העיר יונה יהב בשל מה שנטען כ"התנכלות לציבור החרדי".

מה שקומם את ההנהגה הליטאית היתה ביקורו של ח"כ ליצמן בלשכת ראש העיר יהב במהלך סוף השבוע האחרון. ב'דגל התורה' ראו בביקור הרשמי משום מתן גיבוי פוליטי לראש העיר והם לא נותרו אדישים.

"כאב עמוק מהגיבוי שקיבל ראש עיריית חיפה מח"כ בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת'", קראה הכותרת ב'יתד נאמן' בעמוד הראשון. בהמשך הכתבה מתוארת מחאה על "חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה בחסות העירייה", ובהמשך עקיצה ליו"ר סיעת יהדות התורה.

"ראשי הציבור החרדי בחיפה, הביעו את תחושותיהם הקשות מהביקור שהעניק גיבוי לראש העירייה על ידי הח"כ הבכיר של יהדות התורה", לשון הידיעה.