ילחצו. אמסלם ונתניהו
ילחצו. אמסלם ונתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם יבקשו היום (ראשון) לשכנע את ראשי המפלגות החרדיות להגיע לפשרה בעניין חוק המרכולים.

נתניהו ואמסלם ילחצו על דרעי, ליצמן וגפני להסכים לשנות את החוק, כך שלא יחול על חנויות נוחות בתחנות הדלק וכן להחריג ממנו את העיר אילת.

השניים יטענו בפני ראשי המפלגות החרדיות כי ללא ביצוע השינויים הללו לא ניתן יהיה לגייס לחוק רוב במליאת הכנסת.

בתוך כך, ח"כ שרן השכל מהליכוד עומדת גם היא בהתנגדותה לחוק, אך מסרבת להצהיר כיצד תצביע ברגע האמת.

במטרה ללחוץ על ח"כ השכל להתיישר עם עמדת הקואליציה הגיש אמסלם בקשה לבית הדין של הליכוד, להרחקתה של ח"כ שרן השכל משורות התנועה.

בבקשה, שהוגשה באמצעותו של עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, נטען כי החלטתה של השכל שלא להצביע בעד חוק המרכולים השבוע, עלולה לסכן את יציבות הקואליציה ובהמשך הממשלה.

"התנהגותה של המשיבה (ח"כ השכל - ח"ב) הינה בבחינת מעשה המסייע סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד", נכתב בבקשה.

בתגובה מסרה השכל, "חוק המרכולים הוא חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר, מעמיק את השסע החילוני חרדי ומחייה ומלבה את הסכסוך הקשה משנות ה-90 על צביון המדינה", אמרה.

לדבריה, "הליכוד היא תנועה מגוונת ומורכבת משומרי מסורת, דתיים וחילוניים. אנשים שהולכים בשבת בבוקר לבית הכנסת ובצהריים יושבים בבית קפה. רוב מצביעי הליכוד מתנגדים לחוק המרכולים".

ח''כ השכל הוסיפה ותקפה ישירות את יוזם הבקשה, ח"כ דודי אמסלם, "יו"ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונית, שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית"רי. הערכים הליברלים רוויזיוניסטים שהנחילו אבות התנועה, זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין הם הערכים עליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות. שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת לנזק אלקטוריאלי חמור לתנועה שלי".