הדרבי הראשון מאז הירידה שוב יהיה צהוב?
הדרבי הראשון מאז הירידה שוב יהיה צהוב?צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אחרי סיבוב אחד, סיבוב ח' בגביע המדינה שבכדורגל, בו קבוצות רבות מליגת העל הודחו בידיי קבוצות מליגות נמוכות יותר כבר במשחקן הראשון העונה במסגרת הגביע, היום (ראשון) נערכה באצטדיון רמת גן הישן הגרלת שלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל שסיפקה כרגיל שוב ציפיות גדולות.

לאחר לא מעט הפתעות בסיבוב ח', הסיבוב הראשון עבור קבוצות ליגת העל במסגרת הגביע, היה נראה כי כל יתר הקבוצות מהליגה הבכירה שנותרו יקבלו יריבות קלות על הנייר. לצערה של מכבי ת"א, שעד הדקה ה-70 אמש התקשתה מול בני ממב"ע מליגה ב', זו קיבלה את ההגרלה הקשה ביותר שיכולה הייתה לקבל.

המכבים מת"א שניצחו אמש את בני ממב"ע בתוצאה 0:3, הוגרלו מול המנצחת במשחק הגביע האחרון שיתקיים הערב בין מכבי חיפה להפועל ת"א. במידה שהפועל ת"א המשחקת כיום בליגה השניה, הליגה הלאומית תנצח הערב את חיפה, זו תפגוש את מכבי ת"א למשחק הדרבי התל אביבי הראשון בין השתיים מאז האדומים ירדו אל הליגה השניה בסיום העונה שעברה.

משחק מסקרן נוסף יהיה דרבי כפר סבא בין בית"ר כפר סבא מליגה א' שהדיחה את קטמון להפועל כפר סבא מהליגה הלאומית, כאשר הפועל עכו שבקושי עברה את כפר קאסם מליגה א' קיבלה יריבה קשה בדמותה של הפועל חיפה ומ.ס אשדוד הוגרלה מול מכבי נתניה שכמעט והודחה ביום שישי האחרון בידיי הפועל חדרה הקטנה.

אלופת ליגת העל בשנתיים האחרונות, הפועל באר שבע הוגרלה מול מי שהדיחה את מחזיקת הגביע בני יהודה ביום שישי האחרון הפועל רמת גן מהליגה הלאומית, ובית"ר ירושלים תארח את האוהד מספר 1 שלה עם קבוצתו שלו, אייל גולן והפועל מרמורק באצטדיון טדי שבבירה.

המשחקים ייערכו בעוד כשבועיים בין ה-23 ל-25 בינואר, כאשר המשחק בין עירוני קרית שמונה להפועל עפולה שנדחה בשל סערת מזג האוויר ביום שישי האחרון ייערך רק בעוד עשרה ימים, ביום שלישי הבא.

רשימת המשחקים המלאה:

בית"ר ירושלים - הפועל מרמורק
בית"ר כפר סבא - הפועל כפר סבא
הפועל עכו - הפועל חיפה
מ.ס. אשדוד - מכבי נתניה
הפועל רעננה - סקציה נס ציונה
הפועל רמת גן - הפועל באר שבע
מכבי חיפה/הפועל תל אביב - מכבי תל אביב
עירוני קרית שמונה/עפולה - הפועל שפרעם