נשיאת העליון חיות בחוג התנ''ך
נשיאת העליון חיות בחוג התנ''ךצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה אירחו הערב (ראשון) את מיזם 929, חוג התנ"ך השישה עשר בבית הנשיא, המציע קריאה קבועה בתנ"ך מזווית חברתית-ישראלית.

המפגש עסק בנושא "ודודי חמק עבר" – התבוננות במגילת שיר השירים, געגוע וחיפוש בעולמנו, ונשאו בו דברים נשיא המדינה, הרב בני לאו, הסופר ישי שריד, ד"ר גילי זיוון והסופרת מירה מגן.

במפגש השתתפו נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, פרקליט המדינה, שי ניצן, עדינה בר שלום ואורחים נוספים. בתחילת המפגש הקריא דן כנר את פרק ה' במגילת שיר השירים, את האירוע ליווה בשירים ארז לב-ארי.

בדבריו ציין הנשיא את היחס במסורת היהודית למגילת שיר השירים על שלל הפרשנויות שהוענקו לה ואף הרצון של חכמים לגנוז אותה, עד שרבי עקיבא, מגדולי החכמים, בחר בה כספר החשוב ביותר בתנ"ך.

"יותר מששיר השירים היא מגילת האהבה, שיר השירים היא מגילת הגעגוע, מגילת הכיסופים," אמר הנשיא והוסיף "הרעיה מבקשת את הדוד, הדוד מבקש את הרעיה, והמגילה כולה היא חיפוש שלעולם לא מסתיים. חיפוש שלעולם לא מגיע לכדי מימוש. אם יש דבר אחד שהמגילה מבקשת ללמד אותנו הרי זה שהחיים כדאיים אם רק חיים אותם מתוך חלום, מתוך געגוע, מתוך תשוקה".