לפיד: חוק המרכולים הוא חוק מעליב

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, פתח אחר הצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לחוק המרכולים שיעלה הלילה להצבעה.

"חוק המרכולים עולה היום להצבעה", פתח לפיד, "יותר מכל דבר אחר – זה חוק מעליב. זה עלבון לכל אזרח ישראלי. חילוני, מסורתי, דתי. באים אלינו הביתה, ואומרים לנו מה לעשות. באים לשכונות, לערים, שבהם לא גר חרדי אחד, ואומרים לנו איך לחיות".

"זה לא חוק למען השבת. זה חוק נגד השבת", קבע לפיד. "השבת נועדה לקרב בין אנשים, להיות מה שמאחד את עם ישראל. לא לייצר מריבות וסכסוכים. שלא ילמדו אותנו מה זה שבת. גם לי יש שולחן שבת. גם אצלי מדליקים נרות. אבל לא עולה בדעתי להיכנס לאנשים לחיים ולנסות בחקיקה להכריח אותם שהשבת שלהם תהיה בדיוק כמו השבת שלי. יש לי כבוד ליהדות, היא חלק מחיי. אין לי שום כבוד לכפיה".

"נתניהו מתקפל כל פעם שמישהו עובר לידו. כל מי שעובר לידו מקבל צ'ק. ליברמן עונש מוות, צ'ק, גפני חוק מסורת ישראל, עוד חוק כפיה דתית, צ'ק. ליצמן סגן שר על תקן של שר שעושה את עצמו שהוא לא שר, צ'ק. אמסלם רוצה צ'ק לפריימריז אז הוא מקבל צ'ק. בנט סגר לו את ועדת שרים לחקיקה, וכולם יודעים שהוא יכנע וייתן לו מה שהוא רוצה. צ'ק", הוסיף לפיד, "והכל על חשבון אזרחי ישראל. זה לא רק אנחנו. גם הליכודניקים לא אוהבים את זה. הליכודניקים הם אנשים ערכיים וטובים והם מבינים שמשהו פה התעקם לגמרי".

לדבריו, "זה לא היה קורה לנתניהו לפני שלוש שנים. קרה לו משהו. אני מכיר את נתניהו יותר מעשרים שנה. קרה לו משהו. זה לא אותו בן אדם. כל יכולת העמידה שלו נעלמה. כולם מרגישים את זה וכולם עושים עליו סיבוב. זו לא קואליציה, זו מסיבה על חשבון המדינה. אני קורא לחברי הכנסת של הליכוד, לחברי הכנסת של כולנו, להצביע נגד חוק המרכולים. להצביע נגד העלבון הזה. שלא ינהלו לנו את החיים".