ניצחון בכורה בליגה. אריק שיבק
ניצחון בכורה בליגה. אריק שיבקצילום: מנהלת הליגה

האחת הפסידה את כל שלושת משחקיה האחרונים, האחרת קטעה רצף הפסדים ארוך מול מי שלא הצליחה לנצח אותה בביתה מעולם בליגת העל והשלישית המשיכה את התקופה האדירה שלו עם ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות. עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל מותחת מתמיד ושקולה ביותר.

ארבעה משחקים התקיימו הערב (שני) במסגרת המחזור ה-11 בליגת ווינר סל, ומלבד משחק אחד, זה של מכבי ת"א מול הפועל אילת, בכולן התוצאה הייתה מפתיעה למדי.

מכבי ראשון לציון התאוששה מהמשבר אליו נקלעה שכלל שלושה הפסדים בשלושת המשחקים האחרונים עם ניצחון מרשים על מכבי חיפה שמתדרדרת עוד אל תחתית הטבלה עם הפסד שלישי ברציפות, כשהפסידה בתוצאה 73:87, לאחר רבע אחרון אדיר של המארחים מעיר היין בו פתחו פער דו-ספרתי.

בני הרצליה ניצחה בקרב התחתית את עירוני נס ציונה וקטעה בכך את רצף חמשת ההפסדים שלה שנראים היו כמו נצח עבורה, במקום בו לא ניצחו מעולם בליגת העל עד הערב. הכתומים מנס ציונה הפסידו בפעם הרביעית בחמשת המשחקים האחרונים שלהם והתדרדרו עם ההפסד בתוצאה 86:82 אל המקום האחרון בטבלת ליגת העל.

מי שסחפו את הרצליה אל הניצחון היוקרתי והחשוב שנתן להם הרבה אוויר לנשימה היו צמד הזרים שלה - טוריאן גרין שסיים עם 28 נקודות וג'ף אדריאן שתרם 23 משלו. נס ציונה עוד ניסתה לחזור למשחק אבל זה היה מאוחר מדי עבורה.

בניגוד למשחקי התחתית, באשדוד נפגשו שתיים מהקבוצות הלוהטות של העת האחרונה בכדורסל הישראלי - גלבוע/גליל ומכבי אשדוד המקומית, במשחק בו לבסוף השיגה המארחת את ניצחונה השלישי בארבעת משחקי הליגה האחרונים והרביעי הרצוף בכל המסגרות, כשבסיום הראה לוח התוצאות 64:81 מוחץ לזכות המארחת מאשדוד.