אריה דרעי
אריה דרעיPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

מאבק השבת: על רקע הגשת העתירה לבג"ץ נגד חוק המרכולים שאושר הבוקר (שלישי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, אמר השר אריה דרעי שאינו מעלה על דעתו שבג"ץ יפסול את החוק.

"אני לא מעלה על דעתי שבג"ץ יפסול את חוק המרכולים", אמר דרעי בראיון לרדיו 'קול חי'. "תיקנו מה שבג"ץ קבע. הרשויות המקומיות ייאלצו לאכוף את החוק".

עוד אמר כי אינו מתחרט על החקיקה הממושכת שהתפרשה על פני כל הלילה. "המאמץ היה שווה", אמר דרעי. "העברנו את החוק לא בשבילנו אלא רק למען הצביון היהודי של המדינה שילד יידע שהכל סגור בשבת כי זו שבת. נתניהו יודע שכל ההצבעה נועדה לדבר אחד: לשמירת הסטטוס קוו ולשמירת הסכמים קואליציוניים".

ח"כ ליצמן (יהדות התורה) אמר כי הוא מברך אישור חוק המרכולים שיאפשר מניעת כרסום הסטטוס קו בשמירת השבת. "החוק מבטא את עמדת רוב העם בישראל הרואה בשבת את יום המנוחה הלאומי. בניגוד להכפשות, חוק המרכולים אינו כופה דבר".

מוקדם יותר יו"ר מרצ, זהבה גלאון, עתרה לבג"ץ נגד חוק המרכולים. "החוק הזה פוגע בזכויות היסוד של כל אזרח במדינה נטו לשם השרידות הפוליטית של ממשלת נתניהו. אם הם חושבים שאנחנו נתן לזה לעבור בשקט, הם טועים", צייצה גלאון בחשבון הטוויטר שלה.