ועדת החוקה דנה בחוק ליצמןדוברות ועדת החוקה

ועדת החוקה אישרה הבוקר (רביעי) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר ל"כ יעקב ליצמן לחזור ולכהן כסגן שר הבריאות.

התיקון ייכנס לתוקף מיד עם אישורו בכנסת, אלא שזה עלול להתעכב. להצעת החוק הונחו 14 הסתייגויות אך בשל הצטרפות סיעות נוספות להסתייגויות שהוגשו, עומד כעת זמן הנמקת ההסתייגויות במליאה על 24 שעות. לאחר מכן עוד דרוש משאל טלפוני בממשלה לאישור ההצעה וכן הודעה בכנסת ובקואליציה עושים מאמצים לסיים את כל ההליך עד הערב.

הצעת החוק מאפשרת להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר, למעט האצלת סמכויות להתקנת תקנות וצווים הנובעים מהיותו שר.

התיקון לא ישנה את המצב הקיים לפיו סגן שר לא יכול להשתתף בהצבעות ובהחלטות ממשלה או להיות חבר בוועדת שרים. השר יוכל לחזור ולבטל את העברת הסמכויות בכל עת.

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי אמר במהלך הדיון כי "החוק ישפר את המצב במובן שהוא נותן יותר סמכויות לסגן שר הבריאות במשרד חשוב מאין כמוהו".

עם זאת, היועץ המשפטי של הוועדה ציין כי "התיקון אינו מכשיר את היותו של סגן שר במעמד של שר".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) מתחה בדיון ביקורת החוק שיאפשר את מינויו של ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד סגן שר הבריאות.

"המטרה של חבר הכנסת ליצמן היא להיות סגן שר כי נוח לו בלי האחריות המיניסטריאלית. בג"ץ הכריע, שינו את ההחלטה ועכשיו לא נוח להם. ככה נראה כנסת שנטרפה דעתה. את השרידות שלכם ואת המאבקים הפנימיים שלכם אתם עושים על חשבון בריאות הציבור ומערכת בריאות שזקוקה לשר", דברי אלהרר.