תקיפת מאבטחים באיכילוב
תקיפת מאבטחים באיכילובצילום: דוברות איכילוב

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הרשיע את רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי, אברהם יוספוב, אליה קדוש ודוד אמויאל בגין מעורבותם באירוע תקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב בספטמבר 2017.

אמויאל, יוספוב, אלפסי, מיסייב וביטון הורשעו בחבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא.

בגין אירוע התקיפה באיכילוב, קדוש ואמויאל הורשעו גם באיומים. בנוסף, קדוש הורשעה גם בריבוי עבירות של תקיפת שוטר, הפרת הוראה חוקית, תקיפה, איומים באירוע תקיפת נהג המונית בבית החולים וולפסון באוקטובר 2017 ובתקיפת שוטר באירוע התקיפה בבית החולים אברבנאל.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, בין הנאשמים קיימת היכרות מוקדמת. אמויאל הוא בן זוגה של קדוש. ביום 28.9.17 בשעה 01:00 לערך הגיעה קדוש מלווה במיסייב לבית החולים איכילוב בתל אביב לצורך קבלת טיפול רפואי. במהלך שהותה במיון בית החולים החלה קדוש לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי, בטענה כי אינה מטופלת כראוי.

אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון, במטרה למנוע ממנה לתקוף את מי מהצוות הרפואי, וזאת לאחר שהבחין כי ניסתה למשוך את שפופרת הטלפון מידיה של אחות במיון. בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו: "למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם" וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

בסמוך לשעה 02:48 הגיעו מיסייב, ביטון, אלפסי, יוספוב ואמויאל אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מיד לאחר מכן, נכנסו החמישה לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, החלו החמישה לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו.

בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. מאבטח אחר, אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב.

אז יצאו השאר מהרכב ותקפו את המאבטח בחוזקה וללא רחם, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו, שוב ושוב, כל אחד על פי יכולתו, באמצעות אגרופים בפניו, בראשו ובכל חלקי גופו. בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי.

משהוזעקו שוטרי משטרת ישראל אל בית החולים במטרה לסייע לצוות האבטחה, עוכבה קדוש על ידי שוטרים בשל חשד לקשר עם הנאשמים האחרים. קדוש ניסתה לעזוב את שטח המיון ולא נענתה להוראותיה של אחת השוטרות, תוך שהתקרבה אליה באופן מאיים וקראה לעברה כינויי גנאי וקללות.

כאשר ביקשו לאזוק אותה תקפה קדוש את השוטרת, תחילה באמצעות שתי מכות אגרוף לכיוון פניה ולאחר מכן החלה לנשוך, לשרוט את השוטרת בפניה ולירוק עליה. בהמשך ניסתה קדוש גם לתקוף את השוטרים באמצעות בעיטות עד שנאזקה ברגליה.

על פי האישום השלישי, ב- 4.10.17 הורה ביהמ"ש השלום בת"א על שחרורה של הנאשמת בתנאים מגבילים, שכללו, בין היתר, מעצר בית מלא בבית משפחתה ביפו. ב- 11.10.17 הפרה הנאשמת את מעצר הבית לאחר ששהתה בבית חברתה ביהוד. באותו המועד, בשעה 18:30 בערך, יצאה הנאשמת מכתובת מעצר הבית, ללא פיקוח, ונסעה במונית לבית החולים וולפסון בחולון.

עם תחילת הנסיעה, הבהיר נהג המונית לנאשמת שעלות הנסיעה הינה בסך 110 ש"ח, והנאשמת התחייבת לשאת בעלות זו. עם הגעת המונית אל פתח בית החולים, סירבה הנאשמת לשאת בתשלום הנסיעה כמוסכם ועזבה את המונית. בתגובה, יצא נהג המונית בעקבות הנאשמת על מנת לגבות ממנה את עלות הנסיעה.

בשלב זה ולאחר דין ודברים בין הנאשמת לנהג המונית, אשר כלל גידופים הדדיים, תקפה הנאשמת את נהג המונית, בכך שסטרה בחוזקה על לחיו והכל תוך שאיימה עליו באומרה לו "כדאי לך לזוז מפה כי אני כולי עצבים, אני אשבור לך את הפנים....אם תיגע בי אני מפוצצת אותך, יושבת עליך שבעה..." או מילים בעלות משמעות דומה.

על פי האישום הרביעי, ב- 14.10.17 בשעה 22:15 בערך, הוצב שוטר בבית חולים אברבנאל כדי להשגיח על הנאשמת, והכל במסגרת תפקידו. בסמוך לכך, קראה הנאשמת למטופלת אחרת אל חדרה, ובהמשך מנעה הנאשמת מהמטופלת לצאת מחדרה, באופן שנשענה על משקוף הדלת וחסמה בגופה את המעבר, והכל בניגוד להוראות השוטר.

לאור זאת, ניסה השוטר להרחיק את הנאשמת מדלת החדר, ואז החלה הנאשמת לתקוף אותו באופן שהכתה בידיה בפניו ופלג גופו העליון, ניסתה לנשוך אותו בחלקי גופו ובעטה בחזהו מספר פעמים. בשלב זה, הגיעה למקום שוטרת נוספת. השניים הצליחו להשתלט על הנאשמת ולאזוק אחת מידיה. אז תקפה הנאשמת את השוטר, בכך ששפכה עליו תכולתו של בקבוק קולה אשר היה בסמוך אליהם.

על פי הסדר הטיעון, העונשים שייגזרו על הנאשמים הם כדלקמן: אמויאל- 25 חודשי מאסר בפועל; יוספוב- 22 חודשי מאסר בפועל; אלפסי- 19 חודשי מאסר בפועל; מיסייב- 17 חודשי מאסר בפועל; ביטון- 17 חודשי מאסר בפועל; על כל אחד מחמשת הנאשמים ייגזר גם מאסר על תנאי וקנס לשיקול דעת בימ"ש. בעניינה של קדוש- הצדדים יעתרו לשליחת הנאשמת לתסקיר שירות מבחן ולחוות דעת הממונה על עבודות השירות. לאחר קבלת חוות הדעת, יטענו הצדדים לעונש.

התביעה תגביל עצמה לעונש מאסר, שיכול וירוצה בעבודות שירות, ככל שהנאשמת תימצא כשירה לכך. בנוסף, יפקידו הנאשמים פיצוי עבור נפגעי העבירה בסכום כולל של 120,000 ₪.