הרב רזיאל שבח עם בני משפחתו
הרב רזיאל שבח עם בני משפחתוצילום: באדיבות המשפחה

על ההשלכות הנדרשות של רצח הרב רזיאל שבח הי"ד שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן הקורא להכרה מיידית של חוות גלעד כישוב מהמניין ולשינוי מדיניות הביטחון מול מחבלים.

"ברמה האישית משפחתית וקהיתית אנחנו עם משפחת שבח ועם חוות גלעד ורואים איך אפשר לעזור ולחבק", אומר דגן המתייחס להיבט הכולל בעקבות הרצח: "ברמה הלאומית צריך להבין שלא מדובר כאן במישהו שנפטר מסרטן ולא מסיבוך של שפעת. מדובר באדם שחזר לביתו מקניות. הייתי באירוע וראיתי את זה. הוא נרצח על ידי רוצחים שפלים כי הוא יהודי.

''אותם רוצחים שפלים מטרתם היא לקפל אותנו מהארץ. זו המוטיבציה של הטרור. לכן אני אומר שהתשובה הנכונה של ממשלת ישראל לאותם מרצחים היא להודיע היום על הכרה מלאה בחוות גלעד כישוב מן המניין ולהודיע על תנופת בנייה של 600-700 יחידות דיור, כדי לתת מענה נכון. כך תמיד נהגה הציונות וכך תמיד עשתה מדינת ישראל כתשובה לרוצחים נאלחים".

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע

מוסיף דגן ומתייחס גם לתגובה הצבאית לפיגוע ואומר: "אנחנו מוקירים את פעולות הצבא והשב"כ, אבל כשהרוצח יילכד הוא יקבל משכורות עתק מהרש"פ ויעשה תואר ראשון ושני. הדבר הזה צריך להיפסק. צריך לעבור למלחמת נחושה בטרור, לא רק נגד אותם מרצחים אלא גם נגד מי שאימנו אותם ברשות הפלשתינית".

"אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לכנס היום שתי ישיבות, האחת להכיר בחוות גלעד כישוב ולהודיע על תנופת בנייה של 600-700 יחידות דיור במקום שבו הנרצח התגורר עם משפחתו. והנושא השני הוא לסיים את ההכלה של הטרור, לסיים את ההפרדה בין מבצעי הטרור למסיתים ולמממנים ברש"פ ולהביא סוף סוף את הפתרון ומרכיבי הביטחון שחסרים, כולל בזירה הזו – מצלמות, תאורה, קליטה סלולארית ועוד שהוגדרו על ידי מערכת הביטחון".

באשר להכרה בחוות גלעד כישוב מזכיר דגן כי מדובר בתכניות תכנון לאדמות שמשה זר רכש וכבר הוכנו וממתינים לאישור הדרג המדיני כבר שנים. באשר ליחס הראוי למחבלים נשאל אם משמעות דבריו היא לחזור למדיניות החיסולים שימנעו את הבאת המחבלים לכלא. דגן משיב ומבהיר כי אינו נכנס לפרטים מבצעיים וביטחוניים אך "אם החליטו לשנות גישה ממה שהיה כאן לפני כמה שנים, אני סבור שהטרור יודבר כפי שהוא הודבר לפני כמה שנים".