ד"ר איתן רגב
ד"ר איתן רגבצילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

ד"ר איתן רגב, כלכלן וחוקר בכיר הנחשב לאחד המומחים המובילים לחקר כלכלת המגזר החרדי ופריון העבודה בישראל מצטרף למכון הישראלי לדמוקרטיה.

מחקריו עוסקים במגוון רחב של נושאים כגון פריון העבודה, כלכלת המגזר החרדי, יוקר המחיה, מיסוי אופטימאלי, אי-ביטחון תזונתי ומערכת הבריאות בישראל.

ב-2015 פרסם רגב, יחד עם גלעד ברנד, מחקר פורץ דרך בנושא פריון העבודה, אשר איתר לראשונה את הענפים האחראים לפערי הפריון בין ישראל ל-OECD.

מחקריו של רגב בתחום הכלכלה החרדית כוללים מחקר חדשני בנושא השכלה ותעסוקה במגזר החרדי (2013), מחקר שהעשיר את בסיס הידע באשר לחשיבותה של השכלה פורמאלית לסיכויי התעסוקה של צעירים חרדים.

במחקרי ההמשך שלו בנושא זה, ניתח רגב את כלכלת משקי הבית החרדיים ומקורות ההכנסה שלהם (2014). כמו גם את השתלבותם של החרדים בלימודים אקדמיים (2016), ואת דפוסי השתלבותם בשוק העבודה (2017).ב-2016 היה רגב שותף בכתיבת דו"ח המל"ג לבחינת הישגי תכנית החומש לשילוב חרדים באקדמיה.

ד"ר רגב שימש עד לא מכבר כחוקר בכיר במרכז טאוב, ולפני כן ככלכלן בכמה משרדים ממשלתיים, ובהם אגף תקציבים של משרד הבריאות.

לרגב דוקטורט בכלכלה מן האוניברסיטה העברית, תואר שני בכלכלה (בהצטיינות) במסלול המחקרי באוניברסיטה העברית ותארים ראשונים בכלכלה וביחסים בינלאומיים, אף הם מהאוניברסיטה העברית.