אלי כהן
אלי כהןצילום: דודי ועקנין - דוברות

בשורה ליבואנים והיצואנים הפועלים מול ארה"ב: החל מהיום (רביעי), יבוטל הצורך בתעודות מקור בסחר בין ארה"ב לישראל - דרישה המהווה כיום תנאי ביבוא בין המדינות במוצרים עליהם מבקשים לקבל את הטבות הסכם אזור הסחר החופשי, הקיים בין המדינות.

ההקלה ניתנה בעקבות פעילות משרד הכלכלה והתעשייה יחד עם מינהל המכס להשגת הסיכום, במסגרת הוועדה הכלכלית המעורבת הקיימת תחת ההסכם לאזור סחר חופשי המתנהלת בראשות מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ונציג הסחר האמריקאי.

על פי ההסכם שנחתם עוד בשנת 1985, נדרשו יבואנים ויצואנים לספק למדינת היבוא טופס מיוחד. יבואנים ויצואנים רבים הלינו על קשיים בהשגת הטופס, יצירת עומס ביורוקרטי והשתת עלות נוספת הכרוכה בדרישה זו. כאמור, כל הדרישות האלו צפויות להתבטל ויוחלפו בדרישה להצהרת היצרן או היצואן על גבי חשבונית המשלוח, על כך שהמוצר עומד בכללי המקור שבהסכם.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן אומר כי "מדובר בצעד חשוב המשקף את מדיניות המשרד לפישוט הסחר והקטנת העלויות היכן שהדבר ניתן".

"ביטול הטופס יסייע להקטין את סך העלויות לחברות - היצואניות והיבואניות. קשרי הסחר בין ישראל לארה"ב חשובים ועמוקים מאוד ואני מצפה להמשך שיתוף הפעולה בכל תחומי הסחר והכלכלה", הוסיף כהן.

נציין כי בשנת 2016 היה היקף יבוא הסחורות של ישראל מארה"ב כ-8 מיליארד דולר ויצוא הסחורות עמד על היקף של 17.6 מיליארד דולר.