עו"ד נתי רום
עו"ד נתי רוםצילום: ללא קרדיט

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה לשחרר אתמול בלילה (ג') חשוד בחסימת כביש ובתקיפת קצין צה"ל בצומת יצהר.

החשוד, תושב יצהר, נעצר על ידי חיילים כאשר עמד בטרמפיאדה, ולטענת עורך דינו ביקש לעצור טרמפ.

קצין צה"ל ביקש ממנו להתפנות כיוון שבאותה העת התקדמו פלסטינים לכיוון הצומת במטרה להתעמת עם התושבים במקום, אך הוא סירב.

לטענת נציג המשטרה בדיון, העובדה שלא התפנה למרות הוראת הקצין גרמה לקבוצת הפלסטינים להתקרב, והחשוד דחף את הקצין לאחר שזה דרש ממנו להתפנות מהמקום מספר פעמים.

עורך דינו של החשוד, נתי רום מארגון "חוננו", טען בדיון כי המעצר הוא מעצר שווא. "החשוד.. לא השתתף בהפרות הסדר אלא ירד לצורך נסיעה בטרמפ.. כאשר החייל ביקש ממנו לא לגשת לטרמפיאדה ולקחת טרמפ. הקצין ראה אותו חוצה את הכביש וביקש מהשוטרים לעצור אותו, אחד מתוך שלושים איש".

השופט רונן פלג שדן בתיק, החליט על שחרורו של האיש בתנאים, ביניהם איסור יציאה מיישובו למשך יומיים.

נציג המשטרה בדיון ביקש עיכוב ביצוע השחרור לצורך אפשרות לערר לבימ"ש המחוזי מרכז על ההחלטה. בהחלטת השופט ניתן עיכוב ביצוע של 24 שעות, אך מספר שעות לאחר מכן הודיעה המשטרה שהיא לא תגיש ערר והחשוד שוחרר לביתו.

עו"ד נתי רום מסר "הבחור נעצר בעת שתפס טרמפים בצומת יצהר ונחקר בחשד לתקיפת עובד ציבור. אתמול משטרת ישראל ביקשה להאריך את מעצרו ביומיים. ביהמ"ש קיבל את עמדתנו כי אין מקום להאריך במעצרו וקבע כי יש לשחררו מיד בתנאים. משטרת ישראל, כמעט באופן אוטומטי, הגישה בקשה לעיכוב ביצוע לערעור לביהמ"ש המחוזי.

''לצערנו משטרת ישראל משתמשת בעיכוב ביצוע ככלי ענישה כנגד החשודים בניסיון להכביד עליהם מעבר למה שקורה בבימ"ש. צר לי כי משטרת ישראל ובפרט משטרת שומרון בוחרת פעם אחרי פעם להשתמש בבקשות עיכוב ביצוע על מנת לאיין את החלטותיהם של בתי המשפט לשחרור וככלי ענישה כנגד חשודים. שוב ושוב היא נדחית בביהמ"ש המחוזי ולבסוף לא מגישה ערר כלל".